افتتاح چند پروژه عمرانی با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان در استان فارس
افتتاح چند پروژه عمرانی با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان در استان فارس

معاون امور عمرانی استانداری فارس از افتتاح چند طرح عمرانی در حوزه وزارت نیرو با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ، در آخرین روز هفته جاری در استان خبر داد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمود رضایی عنوان کرد : طرح های مذکور ، با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور و […]

معاون امور عمرانی استانداری فارس از افتتاح چند طرح عمرانی در حوزه وزارت نیرو با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ، در آخرین روز هفته جاری در استان خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،

دکتر محمود رضایی عنوان کرد : طرح های مذکور ، با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور و البته با حضور معاونین وزارت نیرو ، به بهره برداری می رسند .

 

وی افتتاح فاز نخست خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن را یکی از پروژه های مذکور اعلام کرد و گفت : در راستای اجرای این پروژه ، ۳ مخزن بتنی ۲۰ هزار مترمکعبی، یک رشته تونل به طول ۴۴۲۱ متر و ۷۷ کیلومتر خط انتقال به بهره برداری می رسد .

 

معاون عمرانی استانداری فارس با عنوان اینکه با بهره برداری از پروژه خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، بخش قابل توجهی از کمبود آب شرب این کلانشهر جبران و تحولی در این زمینه ایجاد می‌شود، اظهار کرد :اجرای این پروژه بزرگ ، با استفاده از توان و پتانسیل شرکتهای داخلی انجام شده است.

 

رضایی خاطر نشان کرد : این پروژه در قالب طرح ملی ، با اعتبار بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان و توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شده است که بخشی از این اعتبار از طریق بخش خصوصی و بخشی نیز از طریق اعتبارات وزارت نیرو ، تامین شده است . به گفته رضایی فاز نخست خط دوم آبرسانی از سد درود زن به شیراز ، با ظرفیت ۷۵۰ لیتر بر ثانیه افتتاح خواهد شد و در ادامه و در آینده‌ای نزدیک این خط را با ظرفیت کامل سه مترمکعب بر ثانیه ، به بهره برداری خواهد رسید .

معاون عمرانی استانداری فارس همچنین به افتتاح طرح آبرسانی به شهر سعادت شهر اشاره و عنوان کرد : فاز اول طرح آبرسانی به شهرهای سعادت شهر و ارسنجان که از سال ۹۵ آغاز شده است ، سالانه یک میلیون و ۲۰۰هزار مترمکعب آب شرب این شهر را تامین می نماید. این طرح هزینه ای بالغ بر ۳۹ میلیاردتومان در بر داشته است.

 

وی همچنین از بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شماره دو شیراز در روز پنج شنبه خبر داد و گفت : با افتتاح این طرح بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمکعب آب در طول شبانه روز به ظرفیت این تصفیه خانه اضافه و در حدود ۱۸۰ هزار خانوار شهر شیراز از این طرح بهره مند خواهند شد.

 

دکتر رضایی خاطر نشان کرد : این پروژه با مشارکت سرمایه گذار خارجی و با استفاده از آخرین تکتولوژی های روز ، اجرا شده است .

به گفته معاون عمرانی استانداری فارس ، پسآب تولید شده از تصفیه خانه فاضلاب شماره دو شیراز ، طبق استانداردهای محیط زیست ، امکان رها سازی در آب های پذیرنده را داشته و علاوه بر آن برای مصارف کشاورزی ، فضای سبز و صنایع آب بر نیز کاربرد دارد .

رضایی یادآور شد با اجرای این طرح ، زمینه اشتغال ۵۰ نفر نیروی بومی به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به شکل غیر مستقیم فراهم خواهد شد .

 

وی همچنین از افتتاح شش نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۳۳ مگاوات ، در شهرستان های لارستان ، اقلید ، نیریز و لامرد نیز خبر داد .