رعایت مصرف بهینه برق در سازمان ها و ادارات دولتی باید به عنوان یک الگو مطرح شود
رعایت مصرف بهینه برق در سازمان ها و ادارات دولتی باید به عنوان یک الگو مطرح شود

    عبدالرضا قاسم پور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بر لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه برق در ادارات دولتی و سازمان ها تاکید کرد و ابراز داشت : رعایت مصرف بهینه برق در سازمان ها و ادارات دولتی باید به عنوان یک الگو مطرح شود. به گزارش روابط عمومی شرکت برق […]

 

 


عبدالرضا قاسم پور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بر لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه برق در ادارات دولتی و سازمان ها تاکید کرد و ابراز داشت : رعایت مصرف بهینه برق در سازمان ها و ادارات دولتی باید به عنوان یک الگو مطرح شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، قاسم پور در بخشنامه ای به ادارات و سازمان های عضو شورا یادآوری استان فارس خواستار رعایت الزامات صرفه جویی در مصرف برق شد و اظهار داشت : با آغاز فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی میزان مصرف برق به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد که بخش قابل توجهی از مصرف برق مربوط به سازمان ها و ادارات دولتی است .
وی با بیان اینکه بر اساس تجربیات سالهای گذشته ، رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در ادارات و سازمان ها تاثیر بسزایی در کاهش مصرف دارد افزود: مصرف برق در سازمان ها و ادارات دولتی میتواند به عنوان الگویی برای مصارف سایر شهروندان باشد ، تاکیدات استاندار فارس و مجموعه مدیران نیز بر این مبنا است که ادارات دولتی و سازمان ها باید در این زمینه باید تمهیدات ویژه برای کاهش مصرف برای عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی داشته باشند.
قاسم پور افزود: اتخاذ این تمهیدات برای جلوگیری از خاموشی احتمالی در تابستان پیش رو در استان فارس ضرورت دارد و به حفظ تاسیسات و انکانات تولید و تامین و انتقال و توزیع برق نیز کمک می کند.
وی افزود در کلیه ساختمانهای عمومی و اداری اعمال حداکثر صرفه جویی در مصرف برق با انجام روش های ساده و مؤثر ذیل می بایست معمول گردد
• کنترل و تأکید بر خاموش نمودن سیستم های سرمایشی ، روشنایی و لوازم اداری بعد از وقت اداری .
• تنظیم دمای محل کار بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد برای اوقات اداری.
• استفاده از روشنایی طبیعی روز و در صورت نیاز به روشنایی مصنوعی استفاده از لامپ های LED
• انتخاب یک نفر به عنوان مسئول و مدیر انرژی در هر ساختمان اداری جهت بررسی و کنترل مصرف.
• با توجه به میزان مصرف برق کولرهای گازی ،مدت زمان استفاده از آنها به حداقل رسانده شود.
• در زمان روشن بودن سیستم های سرمایشی کلیه درب ها و پنچره ها بسته باشند و با درز بندی و عایق کاری منافذ از اتلاف انرژی جلوگیری گردد.
لازم به ذکر است تابستان گذشته اوج مصرف برق در استان فارس نقطه ۳۶۰۰ مگاوات بوده است و اگر بر اساس برآوردهای هر ساله با ۵ درصد افزایش مصرف روبرو باشیم امسال باید توان تولید حدود ۳۸۰۰ مگاوات انرژی در ساعت اوج را داشته باشیم بنا بر این تجهیزات و تاسیسات نیروگاهی و انتقال و توزیع می بایست برای تامین ۱۸۰ مگاوات انرژی بیشتر از تابستان گذشته آماده باشد در حالی که توان تولید و تامین انرژی در تابستان امسال بیشتر از این عدد برنامه ریزی شده است.
بنا بر این مدیریت مصرف بهینه شرط اصلی برای تحقق مصرف بدون دغدغه در تابستان امسال است و چنانچه شهروندان در زمینه مصرف بهینه مشارکت بیشتری کنند و روشن کردن وسایل پر مصرف را به ساعت های خارج از اوج مصرف موکول کنند تابستانی بدون دغدغه و نگرانی را در شیراز و س مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس اخیرا در سومین نشست کارگروه مدیریت هماهنگی اوج مصرف با تحلیل و ارزیابی راهکارهای ارائه شده برای عبور از اوج مصرف تابستانی گفت: مدیریت بهینه مصرف و اتخاذ رویکردهای مثبت در تامین و انتقال پایدار برق برای عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی در اولویت است.

غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس نیز با تاکید بر اینکه مطابق با فرامین مقام معظم رهبری امسال باید به شعار سال و جهش تولید توجه ویژه داشته باشیم اظهار داشت : جهش تولید هموار کننده بستر لازم برای عبور از اوج مصرف تابستانی است ، تحقق شعار سال در کنار مدیریت مصرف میتواند شرایطی فراهم کند که با اطمینان بهتر و بیشتر مصرف برق در تابستان پیش رو را مدیریت نماییم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس اضافه کرد: همدلی و همراهی بین شرکت برق منطقه ای فارس و شرکت های توزیع برای مدیریت بار تابستان ۹۹ بسترهای لازم برای مدیریت بهینه مصرف را فراهم کرده ، همچنین استفاده از دانش و تکنولوژی برای مدیریت بهینه مصرف و آگاهی بخشی عمومی برای مدیریت مصرف مشترکین برق رویکردهایی است که می‌توان با اتکا به آن به تامین و انتقال بهینه برق به ویژه در تابستان پیش رو به آن اطمینان داشت.
مهندس نصیری در ادامه با اشاره به اینکه روند صعودی مصرف برق طی سال های گذشته، هزینه زیادی برای سرمایه گذاری در این صنعت به منطقه وارد کرده است اضافه کرد: بخش عمده این افزایش مصرف مربوط به فصل تابستان است و عملا در سایر فصول کارایی چندانی ندارد ، از این رو می طلبد با مشارکت جمعی ومدیریت مصرف برای عبور از فصل تابستان همت گماشت و با یک برنامه ریزی منسجم و کارآمد و با هماهنگی بین بخشی در این عرصه تلاش و مجاهدت کرد تا نقطه اوج مصرف را در همه مناطق فارس پشت سر گذاشت.