در فارس وضعیت خوبی در زمینه شیوع ویروس کرونا نداریم/ابتلای ۴۰۰ پرسنل به کرونا
در فارس وضعیت خوبی در زمینه شیوع ویروس کرونا نداریم/ابتلای ۴۰۰ پرسنل به کرونا

مهرزاد لطفی با بیان اینکه در استان فارس وضعیت خوبی به لحاظ شیوع ویروس کرونا نداریم، گفت: مردم استان فارس همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در حاشیه افتتاح بخش بیمارستان اعصاب و روان محرری با ابراز تاسف از اینکه شهرستان‌های جنوبی فارس در وضعیت قرمز هستند، […]

مهرزاد لطفی با بیان اینکه در استان فارس وضعیت خوبی به لحاظ شیوع ویروس کرونا نداریم، گفت: مردم استان فارس همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در حاشیه افتتاح بخش بیمارستان اعصاب و روان محرری با ابراز تاسف از اینکه شهرستان‌های جنوبی فارس در وضعیت قرمز هستند، اظهار داشت: رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی و حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی مهمترین عوامل افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان بشمار می‌رود.

او با بیان اینکه با افزایش موج بیماری کرونا در استان مواجه هستیم، افزود: در چند هفته اخیر تعداد بیماران بستری به شدت در بیمارستان‌های استان و کلانشهر شیراز افزایش یافته است به طوریکه بیمارستا‌هایی را که با عنوان فاز دوم در نظر گرفته بودیم مجبور شدیم برای درمان افراد و بستری بیماران استفاده کنیم.

لطفی با ابراز تاسف از اینکه وضعیت خوبی در زمینه شیوع ویروس کرونا در استان فارس حاکم نیست، ادامه داد: اگر شهروندان اصول بهداشتی را رعایت نکنند دچار طغیان بیماری خواهیم شد و امکانات ما اجازه رساندن خدمات بیش از این را به مردم نمی‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کلانشهر شیراز زرد است، هشدار داد: هر لحظه ممکن است این وضعیت کنونی به سمت قرمز رفتن برود و عاجرانه از همشهریان و هم استانی‌های عزیز میخواهیم اصول بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی‌های خانوادگی به جد بپرهیزند.

او ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که گروه‌های سنی پایین‌تر نیز با این بیماری درگیر شدند و خیلی از افراد جوان با حالت بدحال در بیمارستان‌ها بستری هستند.

لطفی با تاکید بر اینکه هیچ گروهی نیست که در برابر این بیماری ایمن باشد و همه در خطر هستند، گفت: مردم حتما برای بیرون رفتن از ماسک استفاده کنند.

او در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از نیرو‌های کادر درمان و پرسنل در استان دچار بیماری کرونا شدند و فرسودگی شغلی کادر درمان بالاست، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران بسیار خسته اند و فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند از مردم تقاضا داریم همکاری کنند.