رفع محدودیت ۴ ساعته برق مشترکان کشاورزی با احداث نیروگاه خورشیدی در فارس
رفع محدودیت ۴ ساعته برق مشترکان کشاورزی با احداث نیروگاه خورشیدی در فارس

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، از رفع محدودیت چهار ساعته قطع برق مشترکان کشاورزی در صورت احداث نیروگاه خورشیدی خبر داد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حمیدرضا جلایر”، درهمایش پنل‌های خورشیدی که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس برگزار شد، با اعلام این خبر […]

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، از رفع محدودیت چهار ساعته قطع برق مشترکان کشاورزی در صورت احداث نیروگاه خورشیدی خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حمیدرضا جلایر”، درهمایش پنل‌های خورشیدی که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش‌ها در صنعت برق، تامین برق مطمئن و پایدار در فصول گرم سال برای تمامی مشترکان، از جمله مشترکان بخش کشاورزی است و از آنجا که نیمی از انرژی مصرفی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در حوزه کشاورزی صرف می‌شود، ضرورت تامین انرژی در این بخش اهمیت بسیاردارد.
وی ادامه داد: اگرچه از سال ۱۳۸۹ بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده برق کشاورزان به صورت تامین ۲۰ ساعت در شبانه روز تنظیم شده است، اما باز هم نارضایتی در بخش تولید کشاورزی به دلیل چهار ساعت همکاری و ایجاد محدودیت در ساعات اوج مصرف انرژی برق وجود دارد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، خاطرنشان کرد: درجهت رفع این محدودیت و عدم نیاز به همکاری بخش مشترکان کشاورزی در ساعات اوج بار، کشاورزان می‌توانند با احداث نیروگاه‌های خورشیدی به صورت شبانه روزی از انرژی برق سراسری استفاده کنند.
وی در تشریح این طرح گفت: مشترکان کشاورزی درصورت احداث نیروگاه خورشیدی در حد ظرفیت انشعاب قراردادی و حداکثر تا سقف ۱۰۰ کیلووات، می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته از انرژی برق سراسری استفاده نموده و وزارت نیرو، نیز برق تولیدی حاصل از نیروگاه‌های خورشیدی را با عقد قرارداد تضمینی ۲۰ ساله و با نرخ مصوب و اعمال نرخ تعدیل سالیانه ناشی از نوسانات ارز، که بیش از ۳۰ برابر نرخ تعرفه‌های برق تولید کشاورزی در ساعات اوج مصرف است، از آنان خریداری کند.
جلایر، کمک به حفظ محیط زیست را از جمله مزایای احداث نیروگاه های خورشیدی عنوان کرد و یادآور شد: این طرح همچنین درآمدزایی بیشتر از زمین‌های کشاورزان به‌ویژه در سال‌های کم آبی را در پی خواهد داشت.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در خاتمه خاطرنشان کرد: مشترکین کشاورزی علاقمند به سرمایه گذاری در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی، می‌توانند جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات تکمیلی به درگاه الکترونیکی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به نشانی www.farsedc.ir  مراجعه کنند.