گازرسانی به روستاهای استان فارس سه برابر شده است
گازرسانی به روستاهای استان فارس سه برابر شده است

استاندار فارس با اشاره به ارتقای جایگاه فارس در کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری طی هفت سال اخیر گفت:‌ از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، گازرسانی به روستاهای استان فارس سه برابر شده است. عنایت‌الله رحیمی افزود:  کمتر از ۶۰۰ روستای استان فارس قبل از سال ۹۲ از […]

استاندار فارس با اشاره به ارتقای جایگاه فارس در کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری طی هفت سال اخیر گفت:‌ از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، گازرسانی به روستاهای استان فارس سه برابر شده است.

عنایت‌الله رحیمی افزود:  کمتر از ۶۰۰ روستای استان فارس قبل از سال ۹۲ از گاز طبیعی برخوردار بود اما هم اینک تعداد روستاهای برخوردار از گاز این استان با احتساب موارد قبلی به رقمی بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ روستا رسیده است که بیانگر رشد بیش از سه برابری این خدمت ارزنده به مردم و روستائیان این خطه از کشور است.
استاندار فارس اظهار داشت:  در زمینه گازرسانی به حوزه صنعت، در حالی که تا سال ۹۲ حدود ۱۸ واحد از صنایع مادر استان از گاز طبیعی برخوردار بودند هم اینک و با تلاش‌های دولت تدبیر و امید، بیش از ۳۰۰ واحد از صنایع مختلف مادر و پایین دستی این استان از این خدمت ارزشمند بهره مند هستند.
رحیمی یادآور شد: برخورداری این صنایع از گاز طبیعی تا حدود زیادی در کاهش هزینه های تولید موثر واقع شده است.

نگاه تحول‌گرا و محرومیت‌زدایی در برنامه‌های دولت
استاندار فارس در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به فعالیت ها، دستاوردها و تلاش‌های دولت در مدت حدود هفت سال گذشته گفت: “بدون شک کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در فارس را می توان شاخصی برای سنجش نگاه تحول گرا، توسعه طلبانه و محرومیت زدایی دولت های یازدهم و دوازدهم در حوزه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در سطح کشور محسوب کرد.”
رحیمی تاکید کرد: استان فارس و مرکز آن، شهر شیراز به عنوان یک کلانشهر می تواند مرجعی مهم برای تبیین دستاوردها و شاخص ها و کارکردهای دولت تدبیرو امید در حوزه های گوناگون البته با ارزیابی های منصفانه و عدالت‌گرایانه و نه بر پایه سنجش های یک‌جانبه ویا تخریب‌گرایانه و دور از انصاف، قرار گیرد.

صعود ۲۶ پله ای جایگاه فارس در کاهش نرخ بیکاری
استاندار فارس با اشاره به تلاش‌های دولت برای بهبود وضعیت اشتغال در این استان گفت:‌ در سال ۹۲ و قبل از شروع این دولت، رتبه استان فارس از نظر میزان نرخ بیکاری بسیار نامطلوب بود.
رحیمی افزود: اکنون در زمینه کاهش نرخ بیکاری ، این استان از رتبه ۲۸ کشور به رتبه دوم رسیده و هم اینک فارس با افتخار جزء بهترین استان‌ها از منظر کاهش نرخ بیکاری شده است.
وی اظهار داشت: نرخ بیکاری استان فارس در سال ۹۲ از ۱۶.۹ درصد هم اینک به کمتر از ۷.۸ درصد رسیده که این مهم بیانگر بهبود فضای کسب و کار ، شفافیت و تلاش روز افزون همه دست اندرکاران و متولیان امر در حوزه های گوناگون بوده است.

پای آزادراه به فارس باز شد
استاندار فارس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی هفت سال اخیر در حوزه راه و شهرسازی گفت: استان فارس تا قبل از سال ۹۲ حتی یک متر آزادراه نداشت و هم اینک حدود ۲۲۵ کیومتر آزادراه در حال اجرا دارد که آزادراه اصفهان- شیراز به طول ۵۰ کیلومتر که با تاکید رئیس جمهوری، حمایت سازمان برنامه و بودجه و همچنین پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
رحیمی افزود: برای این طرح در بودجه امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و همچنین بانک‌های عامل شامل سپه، مسکن و ملی موافقت کرده‌اند هر کدام ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کنند از سال ۱۳۹۰ تاکنون برای اجرای این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.
وی یادآور شد: آزاد راه شیراز – اصفهان هم اینک بیش از  ۷۵ درصد پیشرفت دارد و  در ۶۴ کیلومتر از این مسیر ۲۲۴ کیلومتری در قطعات یک تا هفت، روسازی بتنی و یک لایه آسفالت انجام شده است.

ارتقای صنعت
استاندار فارس در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت:‌ استان فارس در طول تاریخ و دوران بیش از ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تنها چهار مورد صنعت مادر و فعال و موثر در فضای کسب و کار داشت که کارخانه سیمان فارس، یک مورد پتروشیمی و پالایشگاه از مهمترین این صنایع بودند.
رحیمی گفت: دولت تدبیر و امید، سه واحد صنایع بزرگ علاوه بر صنایع پایین دستی تنها در حوزه تولید آهن و فولاد را در استان فارس وارد مدار بهره‌برداری کرده است و چندین طرح بزرگ صنعتی نیز آماده افتتاح دارد.
وی همچنین به بهره برداری یکی از طرح های بزرگ صنعتی کشور و استان فارس طی بهار امسال اشاره کرد و گفت: کارخانه آلومینیوم فارس که در این دولت وارد مدار بهره برداری قرار گرفت میزان تولید این صنعت را در کشور به دوبرابر افزایش داد و حتی رتبه ایران را چهار پله بهبود بخشید و از رتبه ۱۸ به رتبه ۱۴ جهان ارتقا داد.

توسعه سدها
استاندار فارس همچنین به دیگر پروژه های شاخص استان اشاره کرد وگفت: تعداد سدهای در دست اجرا و یا قابل بهره‌برداری در استان در دولت تدبیر و امید از پنج مورد به ۱۱ سد بزرگ مخزنی ارتقا یافته است.
وی ادامه داد:‌ سه مورد از این سدها از جمله سد چشمه عاشق، سد نرگسی و سد کوار تا پایان سال جاری وارد مدار قرار خواهند گرفت.
وی یادآور شد: با افتتاح این سدها، مشکل تامین منابع آبی پایدار برای بسیاری از مناطق و شهرستان‌های استان فارس برطرف خواهد شد.

تامین آب پایدار
استاندار فارس تاکید کرد: در حالی که تا قبل از سال ۹۲، حدود ۲۰ درصد مردم شیراز از آب پایدار سدها بهره مند بودند، با اجرای طرح های بزرگ آبی در دولت تدبیر و امید، این رقم به شکل قابل توجهی ارتقا یافته است و امروز بیش از ۷۵ درصد مردم این کلان شهر از منابع آبی پایدار سدها برخوردار شده اند.
وی اظهار داشت: بسیاری از مردم مناطق مختلف بویژه حوزه جنوب فارس نیز به زودی از منابع آبی پایدار سدها بهره‌مند خواهند شد.

تا لحظه آخر مسئولیت، برای خدمت به مردم می‌کوشیم
استاندار فارس با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر تلاش دولت و استانداران سراسر کشور در زمینه  تلاش برای جهش تولید و عبور از تنگناهای موجود کشور با استفاده از تمامی ظرفیت های و داشته‌های داخلی کشورمان، گفت: به تعبیر رئیس‌جمهوری، لحظه آخر مسئولیتمان با روز اول مسئولیت در زمینه تلاش برای خدمات‌رسانی مطلوب و در خور شان مردم تفاوتی نخواهد داشت.

پیش‌ازاین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری در جلسه برنامه ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار جهش تولید که سوم تیرماه جاری با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: با وحدت و اتحاد باید از محدودیت های ایجاد شده توسط دشمنان به عنوان یک فرصت برای ایجاد تحولی بزرگ در کشور استفاده کنیم و نباید بگذاریم حاشیه برای دولت ایجاد شود.
رئیس جمهوری با بیان اینکه باید سه اصل سلامت، معیشت و امنیت مردم را سرلوحه همه اقدامات خود قرار دهیم، گفت: اندکی بیش از یکسال از عمر دولت دوازدهم باقی مانده اما همه مدیران دولتی و از جمله استانداران باید در نظر داشته باشند که آخرین دقایق خدمت آنان به اندازه همان اولین دقایق ایجاد فرصت خدمت، ارزش و اهمیت دارد.
روحانی افزود: برخی اقدامات و خدمات دولت از جمله ۲ برابر شدن تخت‌های بیمارستانی جدید و نوسازی شده و افزایش قابل توجه خدمات ویژه پزشکی، گسترش قابل توجه زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنت پرسرعت، افزایش ۱۰۰ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه قابل توجه خطوط ریلی، افزایش بیش از ۲ برابری گازرسانی به روستاها و افزایش ۱۰ برابری جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم پایدار، مصادیق خدمتی هستند که برای مردم ملموس و به سهولت قابل درک و دیدن است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه در عین حال باید خدمات دولت به نحو شایسته‌ای اطلاع‌رسانی شود، اظهارداشت: استانداری‌ها و همه بخش‌های اجرایی باید در آستانه ورود به قرن جدید کارنامه عملکرد جمهوری اسلامی را به شکلی دقیق تهیه و در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهند تا هم مردم کشورمان و هم جهانیان خدمات عظیم جمهوری اسلامی ایران به این سرزمین را ببینند تا قدرتمندانه وارد قرن جدید شویم.