اخبار  پلیس فارس ۸ تیر ماه ۹۹
اخبار  پلیس فارس ۸ تیر ماه ۹۹

کشف ۳۵۵ کیلو تریاک در “لارستان” فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۵۵ کیلو تریاک در بیابان‌های اطراف یکی از روستاهای شهرستان “لارستان” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامی “لارستان” با اقدامات فنی و تخصصی از خبری مبنی بر دپو مقداری مواد مخدر در بیابان‌های اطراف یکی […]

کشف ۳۵۵ کیلو تریاک در “لارستان”

فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۵۵ کیلو تریاک در بیابان‌های اطراف یکی از روستاهای شهرستان “لارستان” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامی “لارستان” با اقدامات فنی و تخصصی از خبری مبنی بر دپو مقداری مواد مخدر در بیابان‌های اطراف یکی از روستاهای آن شهرستان مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

 وی با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی، بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: یک دستگاه پژو پارس که در آن محل بود با رویت ماموران به سمت شهرستان “بستک” استان هرمزگان متواری شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه ماموران در پاکسازی از آن محل موفق شدند ۳۵۵ کیلو تریاک کشف کنند، تصریح کرد: کارکنان انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با همکاری ماموران “بستک” موفق شدند خودرو پژو پارس در حالی که از جاده منحرف و راننده قبل از حضور عوامل گشت متواری شده بود توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس عنوان داشت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری کماکان ادامه دارد.

دستگیری  سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت درون خودرو در ممسنی

فرمانده انتظامی “ممسنی” از شناسایی و دستگیری سارق قطعات خودرو و کشف ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”محمدهاشم قسام” با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در برخی از محلات این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ‌های به جا مانده در صحنه سرقت، موفق به شناسایی یک سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی در تحقیقات فنی و بازجویی های به عمل آمده از  این سارق حرفه ای، موفق به کشف ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو شدند.

سرهنگ “قسام” خاطر نشان کرد: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

افزایش ۵۶ درصدی کشفیات پلیس فتا در” مرودشت”

فرمانده انتظامی مرودشت از افزایش ۵۶ درصدی کشفیات جرایم سایبری توسط پلیس فتا در ۳ ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا کشفیات جرایم سایبری در ۳ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: هر چند برداشت های اینترنتی غیر مجاز در این بازه زمانی، کاهش ۶۵ درصدی را نشان می دهد اما هنوز جرایم مالی در صدر پرونده های پلیس فتا قرار دارد.

سرهنگ “زراعتیان” ادامه داد: مجرمان فضای سایبری به دلیل فعال شدن رمزهای یکبار مصرف (پویا) با تغییر روش به سمت کلاهبرداری های رایانه ای، پیامکی و تلفنی روی آورده‌اند و همین امر باعث افزایش ۲۰۰ درصدی این نوع جرایم در ۳ ماهه نخست سال جاری شده است.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت، هتک حیثیت، نشر اکاذیب و انتشار تصاویر خصوصی افراد را از دیگر جرایمی برشمرد که از ابتدای سال جاری تا کنون بیشترین فراوانی را در پرونده های فتا داشته اند.

این مقام انتظامی عدم آگاهی کاربران نسبت به عواقب نشر و ارسال مطالب کذب و توهین آمیز، به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی و خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از دلایل افزایش اینگونه جرایم برشمرد و به شهروندان هشدار داد: از اشتراک‌گذاری اصلاعات شخصی خصوصا عکس و فیلم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” به شهروندان توصیه کرد: نسبت به فعال سازی رمز پویا (رمز یک بارمصرف اینترنتی)  اقدام  و در خریدهای اینترنتی حتما از آن استفاده کنند و با توجه به فعال شدن رمز پویا و روی آوردن مجرمین سایبری به کلاهبرداری اینترنتی از طریق درج آگهی در سایت های تبلیغاتی و همچنین کلاهبرداری تلفنی و پیامکی به عنوان برنده شدن افراد در قرعه کشی خوش حسابی همراه اول و ایرانسل و . . . شهروندان فریب افراد شیاد را نخورند و در انتخاب و نگهداری رمز اول کارت خود  (رمز چهار رقمی) نهایت دقت را داشته و از نوشتن آن در پشت و یا روی کارت خودداری و از رمز ساده و قابل حدس زدن مانند تاریخ تولد، تاریخ ازدواج و . . . استفاده نکنند.

دیدار با خانواده شهدا، افتخاری بزرگ است

فرمانده انتظامی “ارسنجان” در دیدار با خانواده سرباز شهید “میثم زارع”، گفت: دیدار با خانواده شهدا و دلجویی از آنها، افتخاری بزرگ است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدعلی فرهادی” و هیئت همراه با حضور در منزل شهید ناجا “میثم زارع” با خانواده آن‌ دیدار و از آنان دلجویی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان “ارسنجان” اظهار داشت: دیدار با خانواده شهدا افتخاری بزرگ است  و قدرشناسی از ایثار و از خود گذشتی خانواده معظم شهدا وظیفه خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
سرهنگ “فرهادی” تصریح کرد: حضور در جمع خانواده‌های معزز شهدا و بیان خاطرات و رشادت‌های خالصانه شهیدان، روحیه ایثار و ازخودگذشتگی را در همه ما ترغیب می‌کند که با تلاش و پشتکار بیشتر خدمت خود را انجام دهیم.

وی خانواده‌های شهدا را بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی انقلاب دانست و افزود: شهدا سرمایه‌های گران‌بهای اسلام و انقلاب بوده و تکریم خانواده‌های معظم آنان و ادامه دادن راهشان، بالاترین عبادت است.

گفتنی است سرباز شهید “میثم زارع” توسط گروهک تروریستی در سال ۱۳۸۷ در منطقه سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده است.

توقیف ۳۲۰ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در “کازرون”

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف ۳۲۰ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در یک ماه اخیر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف در سطح شهرستان “کازرون و کوه چنار” توسط ماموران در یک ماه اخیر به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ “عبادی‌نژاد” با بیان اینکه در اجرای این طرح، ۱۱۰ دستگاه موتورسیکلت و ۲۱۰ دستگاه خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد، گفت: نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، از دلایل عمده توقیف این وسایل نقلیه بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون هدف پلیس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و خاطر نشان کرد: لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان

فرمانده انتظامی “گراش” گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، اعضای باند ۴ نفره سارقان دستگیر و ۳ میلیارد اموال مسروقه از آنان کشف شد.

سرهنگ “محمدجواد اسلامی مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و موتورسیکلت در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی گفت: مأموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس، ۴ نفر در این خصوص شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ “اسلامی‌مهر” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان حدود ۱۰۰ عدد اموال مسروقه از نوع موتور کولر، پمپ آب، جارو برقی و … کشف شد، افزود: متهمان در تحقیقات تکمیلی تا کنون به ۲۱ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و موتورسیکلت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “گراش” با اشاره به اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برگزاری جلسه شورای پیشگیری از غرق شدگی در” فیروزآباد”

جلسه شورای پیشگیری از حوادث و سوانح اجتماعی با محوریت پیشگیری از غرق شدگی در ستاد انتظامی شهرستان فیروزآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این جلسه که با حضور روسای ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و شبکه بهداشت در سالن جلسات ستاد انتظامی این شهرستان برگزار شد، سرهنگ “مهدی جوکار” فرمانده انتظامی گفت: هر ساله با شروع فصل گرما و تمایل افراد به شنا در استخر و سدهای آب بدون رعایت اصول ایمنی، شاهد حادثه تلخ غرق شدگی برخی افراد هستیم که اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در این خصوص ضرورت دارد.

وی با اشاره به لزوم بازبینی میدانی کانال‌های آب، استخر و سدها، اظهار داشت: با همکاری ادارات مربوطه بایستی نقاط پر خطر شناسایی و ضمن ایمن سازی، تابلوهای هشدار دهنده نیز در محل نصب گردد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد، خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی، به شهروندان اطلاع رسانی شود که  به کانال‌های آب و … نزدیک نشوند و از شنا کردن بدون مهارت کافی و رعایت اصول ایمنی خودداری کنند.

در پایان، اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در پیشگیری از غرق شدگی پرداختند.

کشف ۲ میلیارد کالای قاچاق در “لامرد”

فرمانده انتظامی لامرد از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “مهراب زارع پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی این شهرستان اقدام به کنترل و بازرسی از خودروهای عبوری کردند.

وی با بیان اینکه ماموران موفق شدند در یک عملیات، ۲ دستگاه اتوبوس حامل کالا را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودروها ، ۵ دستگاه کولر گازی و ۲۴ دستگاه آبسردکن خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ “زارع پور” با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این رابطه و معرفی آنها به مراجع قضایی، بیان کرد: ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف موتور سیکلت‌های  قاچاق میلیاردی در “سروستان”

فرمانده انتظامی سروستان از توقیف ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “عبدالرسول مجتهدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند .

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و  در بازرسی از آن محل موفق به کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق شدند.

سرهنگ “مجتهدی” با اشاره به دستگیری یک نفر متهم در این رابطه و معرفی وی به مراجع قضائی، گفت: کارشناسان ارزش این موتورسیکلت‌ها را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان تصریح کرد: عزم پلیس در برخورد با هنجار شکنان جدی است و قانون گریزان در انتظار برخورد قاطع و بدون اغماض پلیس باشند.

          معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس

سرهنگ                     کاووس محمدی