رفاه و آرامش میهمان مردم جنوب فارس شد
رفاه و آرامش میهمان مردم جنوب فارس شد

  طرح بزرگ گازرسانی به شهر بیرم و ۱۳ روستای این بخش در لارستان  با حضور استاندار و مسئولان فارس، مدیرعامل شرکت گازاستان فارس و نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید. مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: این طرح شامل ۱۵۵ کیلومتر شبکه گذاری به همراه ساخت […]

 

طرح بزرگ گازرسانی به شهر بیرم و ۱۳ روستای این بخش در لارستان  با حضور استاندار و مسئولان فارس، مدیرعامل شرکت گازاستان فارس و نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: این طرح شامل ۱۵۵ کیلومتر شبکه گذاری به همراه ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان است.
حسینی افزود : با بهره برداری از این طرح ۴ هزار و ۲۰۰ خانوار شهر بیرم و روستاهای بالاده ، محمود قاسمی ، لاورستان، کریشکی، کمال آباد، آبکنه، پهرست سفلی، پهرست علیا، حسین آباد، جوزقدان، علی آباد، نجف آباد و حاجی آباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
گاز رسانی به بخش بیرم در دو بخش اجرای خط انتقال و اجرای شبکه داخلی شهر و روستا انجام شده است.
این طرح با هدف محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته جنوب فارس اجرا شد و علاوه بر کمک به رشد صنایع، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می شود.
در سفر استاندار فارس به لارستان کلنگ دو طرح گازرسانی در بخش جویم و بنارویه نیز به زمین زده شد .
این طرح در بنارویه شامل آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بنارویه و ۱۳ روستای این بخش با ۳۳۲ کیلومتر شبکه گذاری، ساخت ۶ ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان است.

با تکمیل این طرح تا سه ماه آینده حدود ۵ هزار خانوار شهر بنارویه و ۱۳ روستای بختیارویه، مارمه، شرفویه، حسن آباد، مارمه، هیرم، کوره و … از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
همچنین با بهره برداری از طرح گازرسانی به ۶ هزارخانوار شهر جویم و ۶ روستای منصورآباد ، دامچه ، چاه گزی ، جهاد آباد ، فرشته جان و حسن آباد لارستان، که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد زمینه استفاده از گاز طبیعی برای مردم این منطقه رقم خواهد خورد .
این طرح نیز با ۱۰۸ کیلومتر شبکه گذاری، ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در مدت چهار ماه اجرا می شود.
مدیرعامل شرکت گاز فارس در مراسم کلنگ زنی این طرح ها با اشاره به توسعه شبکه‌های گازرسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۶۴۰ روستای فارس از گازطبیعی برخوردار بود که اکنون این تعداد به ۲ هزار و ۶۰ روستای گازدار یعنی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است.