استفاده از ظرفیت خانواده در جهت اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برق
استفاده از ظرفیت خانواده در جهت اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برق

مدیردفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بر ضرورت استفاده از ظرفیت خانواده در جهت اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برق و توجه به آگاه سازی در بطن خانواده تاکید کرد. سید محمد علی نجفی، به مناسبت فرارسیدن روز مدیریت مصرف آب و برق و خانواده، با بیان این که نهاد خانواده به عنوان […]

مدیردفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بر ضرورت استفاده از ظرفیت خانواده در جهت اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برق و توجه به آگاه سازی در بطن خانواده تاکید کرد.

سید محمد علی نجفی، به مناسبت فرارسیدن روز مدیریت مصرف آب و برق و خانواده، با بیان این که نهاد خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه نقش مهمی در مصرف بهینه برق و مدیریت منابع انرژی  دارد، اظهارداشت: هراندازه که اعضای یک خانواده در رابطه  با نحوه درست مصرف کردن توجیه شوند و آموزش ببینند،آگاهی و رشد فرهنگی و اجتماعی آنان افزایش یافته و اصلاح الگوی مصرف نیز در جامعه ترویج می یابد.

مشاورمدیرعامل در امور زنان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز در رابطه با نقش زنان ومادران در نهادینه شدن مصرف صحیح و بهینه  انرژی در خانواده گفت:  زنان و مادران خانواده در فرهنگ سازی و ترویج آموزش های مدیریت مصرف به کودکان و نوجوانان می توانند نقش مهم و اثرگذاری داشته باشند.

اسماء کریمی ادامه داد: از آنجا که زنان  نقش الگویی و هدایتگری در خانواده دارند می توانند با مدیریت صحیح، در اصلاح الگوی مصرف و امور اقتصادی جامعه و خانواده نقش آفرینی نمایند.

کارشناس مسئول مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز با بیان اینکه خانواده ها و به ویژه بانوان با رعایت چند راهکار ساده اما بسیارموثر در مدیریت مصرف انرژی نقش مهمی ایفا کنند اظهار داشت: عدم استفاده از لوازم پرمصرف برقی غیرضرور مانند لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی، اتو و نظایر آن در ساعت های اوج مصرف ایام گرم سال به ویژه ساعات۱۳ تا ۱۷ ،تنظیم ترموستات اسپلیت ها یا کولرهای گازی بر روی دمای بهینه ۲۴ درجه سانتیگراد، خرید لوازم برقی و انتخاب وسایلی که برچسب مصرف انرژی آنها روی A درج شده است  ویا استفاده از دور کند کولر از جمله این راهکار های مفید هستند که می تواند ضمن کمک به صنعت برق استان ، به لحاظ اقتصادی نیز در هزینه های خانواده صرفه جویی  نماید.

مژده فخارزادگان، افزود : استفاده بی مورد و یا همزمان از وسایل خانگی گرمازا مانند اجاق ، سماور و … باعث افزایش بار گرمایی محیط می شود ، که این امر زمان کار کولرگازی را  افزایش داده و به مصرف بیش از اندازه برق منجرخواهد شد. بنابراین بانوان و مادران خانواده بایستی سعی کنند کارهایی نظیر پخت و پز ، اتوکشی و … را درساعاتی انجام دهند که گرمای هوا کمتر است. این مقام مسئول، تمیز نگه داشتن شیشه های پنجره ها و استفاده هرچه بیشتر از نور طبیعی در طول روز، انتخاب مبل ها وپرده هایی با رنگ روشن را از دیگر موارد مهمی  برشمرد که  می تواند به  افزایش بهره  نوری  در محیط خانه کمک نماید .لازم به ذکر است ، یکم تا هفتم تیرماه سال جاری به نام هفته صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب و برق نامگذاری شده است.