افتتاح مرکز پایش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس
افتتاح مرکز پایش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس

همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، مرکز پایش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با حضور وزیر نیرو در قالب هشتمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد. احمدرضا خسروی، با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف آب و […]

همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، مرکز پایش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با حضور وزیر نیرو در قالب هشتمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

احمدرضا خسروی، با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف آب و برق گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از جمله شرکت های پیشرو در زمینه عملکرد مثبت پیک بار طی ۵ سال اخیر بوده و در سال گذشته با مجموع عملکرد ۶۶۴ مگاواتی معادل یک نیروگاه مجازی ۹۰۰ مگاواتی به میزان ۳۶ درصد از عملکرد شرکت های توزیع و حدود ۲۰درصد از کل کشور را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه عملکرد این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، افزود: این نتایج در قالب اخذ تفاهم نامه با ۲۷ هزار مشترک به دست آمد که برای اولین بار در سال جاری تفاهم نامه ها به صورت الکترونیکی و درقالب یک اپلیکیشن بومی شرکت انجام شد.

خسروی، میزان عملکرد مدیریت بارشرکت در هفته جاری را۳۷۰ مگاوات عنوان کرد وگفت: این عملکرد متاثر از راهبری مناسب شرکت توانیر، همدلی و انسجام مدیران صنعت برق استان، تلاش جمعی همکاران، مشارکت مشترکین و البته حمایت مسئولین محلی به ویژه استاندارفرهیخته ، فرمانداران و دادستان های همراه استان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در بخش دیگری از سخنان خود به نصب کنتورهای فهام اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون بیش از ۲۶ هزارکنتور فهام در سطح استان فارس جهت مصارف بزرگ نصب شده است که توانسته دستاوردهای مطلوبی را به همراه داشته باشد .

این مقام مسئول، کنترل دقیق و مدیریت بار در بخش های مختلف را از مزیت های مهم و برجسته بستر هوشمند سازی و نصب کنتورهای فهام برشمرد و اضافه کرد: در بخش کشاورزی که ۳ درصد مشترکین این شرکت به میزان ۵۰ درصد مصرف انرژی و عمده بار شرکت را دارند، با اخذ تفاهم نامه حدود ۳۵۰ مگاوات مدیریت بار انجام شده است.

وی یادآورشد: در بخش صنعتی، با اجرای طرح های ذخیره عملیاتی و مولدهای خودتامین حدود ۱۰ مگاوات و در بخش اداری از سال گذشته با نصب ۱۸۰ کنتور فهام برای اداره ها ی مناطق گرمسیر و محدودسازی به استفاده از ۲۰درصد قدرت قراردادی بعد از ساعت اداری، حدود ۸ مگاوات مدیریت بار صورت گرفت.

خسروی همچنین گفت: در بخش عمومی جهت ۱۰۸ مسجد در مناطق گرمسیری در سال جاری کنتور فهام نصب شده است، که امیدواریم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و ملاحظات اجتماعی لازم، حدود ۲مگاوات مدیریت بار محقق شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، خاطرنشان کرد: علاوه بر مدیریت بار، هوشمند سازی لوازم اندازه گیری دارای مزیت های متعددی می باشد که از جمله می توان به شناسایی موارد مشکوک به تخلف و دستکاری اشاره کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته میزان تلفات به میزان ۴۸/۷ بود که بخش قابل توجهی از موارد مشکوک به تخلف و دستکاری از طریق هوشمندسازی و در حداقل زمان شناسایی گردید.

خسروی، اجرای طرح چاوش و شناسایی نقاط دارای افت ولتاژ و با کیفیت نامطلوب را از دیگر مزیت های نصب کنتورهای هوشمند فهام در سطح استان برشمرد .

در خاتمه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به ماموریت ویژه محوله به شرکت با عنوان تدوین دستورالعمل ها و استانداردهای کاربرد اینترنت اشیاء (IOT) ، در مدیریت مصرف پرداخت و افزود: این شرکت پروژه IOT را به صورت منطقه نمونه در شهر فسا و اداره های تابعه ، جهت کنترل بار سرمایشی با همکاری شرکت بومی استان(کارخانجات مخابراتی ایران) که شامل پلت فرم و اینترفیس های بومی استان است را در دست اجرا دارد.