دانشنامه شهدای شیراز در دست تدوین است
دانشنامه شهدای شیراز در دست تدوین است

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: دانشنامه شهدای شیراز با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مراحل تدوین و انجام را طی می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مرتضی جعفری در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز، پاسداری از ایثارگری و شهادت به عنوان ارزش […]

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: دانشنامه شهدای شیراز با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مراحل تدوین و انجام را طی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مرتضی جعفری در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز، پاسداری از ایثارگری و شهادت به عنوان ارزش را یک رویکرد مهم فرهنگی دانست و گفت: تکریم شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان تلاشی مقدس برای روشن ‌نگاه داشتن مشعل فرهنگ است و به احیای ارزش‌های عدالت‌محورانه منجر می‌شود.
جعفری با اشاره به اینکه دانشنامه شهدای شهر شیراز با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، مراحل تهیه و تدوین را طی می‌کند، گفت: سازمان فرهنگی شهرداری شیراز درصدد است در دیگر حوزه‌های مرتبط  نیز همگام با بنیاد شهید گام بردارد.
معاون فرهنگی شهرداری شیراز اجرای طرح سپاس از خانواده‌های معزز شهدا را ارزشمند توصیف و اضافه کرد: در همین راستا در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه تقدیر و تکریم خانواده‌های سه تن از شهدای مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار داریم.
جعفری با بیان اینکه امکانات سخت‌افزاری شهرداری شیراز برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در اختیار بنیاد شهید قرار می‌گیرد، در خصوص همکاری نرم‌افزاری نیز گفت:  سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز آماده به کارگیری توان خود برای ثبت خاطرات خانواده شهدا و جانبازان، تلاش برای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت، انتشار خاطرات همسران شهدا و تولید محتوا است.
رئیس بنیاد شهید شیراز نیز با بیان اینکه ستاد تشییع در شیراز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم وداع با شهدا تشکیل شده است، گفت: شهروندان فهیم شیراز، از تمامی قشرها و دسته‌ها در سال‌های اخیر با شرکت در مراسم بدرقه شهدا، مراسم‌هایی باشکوه را ترتیب دادند و به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت معنا بخشیدند.
علیرضا عسگری ادامه داد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از یاری همه گروه‌ها بهره‌مند شدیم و موفق نیز بوده‌ایم، از همین رو از سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برای همراهی در این حوزه دعوت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تامین هزینه‌های درمانی ایثارگران، بخش عمده بودجه‌ها را در این نهاد به خود اختصاص داده است، گفت: بر این اساس، در سایر حوزه‌ها با کمبودهایی مواجهیم که نیاز است با تعامل و همراهی دستگاه‌های متولی رفع شود.
رئیس بنیاد شهید شیراز و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شیراز مامن ۳۸۰۰ شهید سرافراز در گلزارهای شهداست، افزود: با توجه به خیل عظیم شهدا در این شهر، دیدار با خانواده‌های آنان و نیز ایثارگران گرامی ذیل طرح سپاس که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است، اهمیتی ویژه دارد.