اخبار  پلیس فارس یکم تیر ماه ۹۹
اخبار  پلیس فارس یکم تیر ماه ۹۹

کشف ۲۵ میلیارد لوازم یدکی مظنون به قاچاق فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف ۴۴۹ کارتن لوازم یدکی مظنون به قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه […]

کشف ۲۵ میلیارد لوازم یدکی مظنون به قاچاق

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف ۴۴۹ کارتن لوازم یدکی مظنون به قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودروهای عبوری در محور “کنارتخته – کازرون” به یک دستگاه  تریلر به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی مذکور تعداد ۴۴۹ کارتن لوازم خودرو خارجی کشف شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه، ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بر مبارزه همه جانبه با کالای قاچاق در سال حمایت از تولید داخلی تاکید کرد.

پارکینگ۲۰ میلیاردی احتکار خودرو در شیراز لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی یک پارکینگ و کشف ۱۳ دستگاه خودرو احتکار به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با احتکار و اخلال گران اقتصادی، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از وجود پارکینگ احتکار خودرو در یکی از محله‌های شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی، ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن پارکینگ موفق به کشف ۱۳ دستگاه خودرو شامل ۱۲ دستگاه پژو ۲۰۶ و یک دستگاه سمند که احتکار شده بود شدند.

سرهنگ “ملک‌زاده” با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

جذب پلیس افتخاری در معاونت اجتماعی پلیس فارس

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان با رویکرد جامعه محوری و به منظور توسعه و تقویت خدمات مشاوره و مددکاری، پلیس افتخاری جذب می نماید.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:  مرکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در جهت ارتقاء بنیان خانواده و سلامت بهداشت روانی افراد جامعه، در نظر دارد از ظرفیت های علمی و تخصصی متقاضیان زن و مرد با مدارک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به بالا در رشته های روانشناسی( تمامی گرایشها)، مشاوره و راهنمایی، مددکاری اجتماعی و مطالعات خانواده نیروی افتخاری جذب نماید.

 وی افزود: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، به مرکز مشاوره پلیس فارس واقع در شیراز، پل حُر، روبروی کلانتری زند مراجعه کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سامانه پاسخگوی خدمات مشاوره در پلیس فارس آماده ارائه خدمات مشاوره فردی ( تلفنی و حضوری) در زمینه های مختلف خانوادگی ، اجتماعی ، ازدواج، تربیتی، حقوقی و … می باشد.

سرهنگ محمدی افزود: شهروندان عزیز می توانند در این خصوص با سامانه پلیس پاسخگو ( مرکز مشاوره آرامش) به شماره تلفن ۰۹۶۵۸۰ تماس حاصل و از خدمات مشاوره توسط کارشناسان مرکز مشاوره پلیس فارس بهره مند شوند.

دستگیری سارق و کشف ۲۰  فقره سرقت درون خودرو

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری یک نفر سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در ممسنی، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ممسنی با اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از سرنخ‌های به جامانده از صحنه های سرقت، موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی افزود: این سارق حرفه‌ای در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت درون خود در شهر ممسنی اقرار کرد.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی ممسنی می‌باشد که پلیس این شهرستان در این راستا به صورت شبانه روزی برای برخورد قاطع با مجرمان و فراهم کردن امنیت و آرامش شهروندان گام خواهد برداشت.

برداشت غیرمجاز برای برنده شدن در بازی‌های‌ مجازی

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروند شیرازی خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: با مراجعه مردی میانسال به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۷۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم این مبالغ را صرف خرید در بازی‌های رایانه‌ای کرده است.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم فرزند شاکی است و وی پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی خود را پذیرفت.

وی افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت اطلاعات کارت بانکی پدرم را در زمانی که برای  پرداخت قبوض اقدام می‌کرد یادداشت ودر فرصتی مناسب با خریدهای اینترنتی که اکثراً خرید شارژ و خرید در بازی بوده است حساب وی را خالی کردم.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد: هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت کنند که اطلاعات بانکی آنها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

این مقام انتظامی از عموم مردم خواست تا هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

توقیف پژو و کشف ۷۱ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۷۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، مقدار ۷۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کردند.

سرهنگ “یوسفی” تصریح کرد: در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف ۷ کامیون و کشف ۱۸۰ تن گندم

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: با تلاش مأموران این پلیس، ۷ کامیون توقیف و ۱۸۰ هزار و ۶۹۰ کیلوگرم گندم فاقد مجوز به ارزش ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “حمید جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان در حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی و همچنین با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند ۷ دستگاه کامیون قصد صادر کردن بار گندم از ارسنجان به یکی از استان‌های مرکزی به صورت خارج از شبکه دارند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا هر ۷ دستگاه کامیون را توقیف و در بازرسی از آنها، میزان ۵۴ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گندم فاقد مجوز کشف کردند.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه ارزش گندم‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۷ نفر راننده دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

      سارقان ۶۳۸ هزار دستکش دستگیر شدند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۴ کارمند متخلف یکی از ادارات دولتی که تعداد ۶۳۸ هزار دستکش سرقت کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده به پلیس آگاهی استان مبنی بر سرقت ۶۳۸ هزار جفت دستکش طبی از انبار یکی از ادارات دولتی در شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اقدامات فنی و تخصصی و بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیقات میدانی، مطلع شدند که دستکش‌های سرقت شده توسط ۴ نفر از کارمندان آن اداره از انبار خارج شده است.

سرهنگ “محمدی” با اشاره به اینکه کارآگاهان موفق شدند پس از هماهنگی با مقام قضائی هر ۴ نفر کارمند متخلف را شناسایی و دستگیر کنند، عنوان داشت، متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش دستکش‌های سرقت شده از انبار را یک میلیارد برآورد کرده‌اند، به مالکان انبارها و اماکن خصوصی هشدار داد از اعتماد بی جا به افراد ناشناس و غریبه خودداری کنند و هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

امنیت پایدار در مرودشت،  نتیجه تعامل سازنده پلیس و دستگاه قضا است

دادستان عمومی و انقلاب مرودشت با اشاره به تعامل سازنده پلیس و دستگاه قضا گفت: نتیجه این تعاملات برقراری امنیت پایدار در شهرستان پهناور مرودشت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر “حسن زارع” در دیدار با فرمانده انتظامی مرودشت به سختی کار پلیس اشاره کرد و افزود: با توجه به شناخت خوبی که از ماموریت‌های ناجا دارم، برخود لازم می دانم از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه سخت کوش و زحمتکش انتظامی شهرستان قدردانی و حمایت‌های لازم را از این عزیزان در ماموریت‌ها داشته باشم.

دکتر “زارع” خاطر نشان کرد: حقیقتا ماموران پلیس مرودشت با همت و جدیت وظیفه تامین امنیت را به خوبی انجام می‌دهند و همین امر در کنار تعاملات بسیار خوب پلیس و دستگاه قضائی، امنیت پایدار را در شهرستان مرودشت رقم زده است.

 

          معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس

سرهنگ                     کاووس محمدی