برخورد بدون اغماض با کسانی که سلامت مردم را به خطر می اندازند/ کنترل هدفمند در مکان هایی که احتمال شیوع کرونا وجود دارد تشدید شود
برخورد بدون اغماض با کسانی که سلامت مردم را به خطر می اندازند/ کنترل هدفمند در مکان هایی که احتمال شیوع کرونا وجود دارد تشدید شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت اللهرحیمی در جلسه با روسای کمیته های ستاد استانی مدیریتبیماری کرونا، با اشاره به اینکه تا کنون با اقدامات انجام شده دراستان توانسته ایم از جان و سلامتی مردم محافظت کنیم، عنوانکرد: دراین مسیر دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان ، فرماندارانو سایر گروه ها و نهاد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت اللهرحیمی در جلسه با روسای کمیته های ستاد استانی مدیریتبیماری کرونا، با اشاره به اینکه تا کنون با اقدامات انجام شده دراستان توانسته ایم از جان و سلامتی مردم محافظت کنیم، عنوانکرد: دراین مسیر دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان ، فرماندارانو سایر گروه ها و نهاد ها خدمات شبانه روزی زیادی ارائه دادهاند.

 

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس تاکید کرد: مشکل اصلی از زمانی شروع می شود که یک تهدید را بی اهمیتبپندارند و حساسیت جامعه به آن کاهش یابد.

 

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته برخی تصور کرده اند شرایطعادی است ، افزود: این برداشت کاملا نادرست است و بارهاتکرار شده است تا زمانی که حتی یک فرد مبتلا به کرونا وجودداشته باشد خطر همچنان باقی است و رعایت نکردن پروتکل هایبهداشتی نیز سبب تشدید شیوع آن خواهد شد.

 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید تدابیری برای این موضوعاندیشیده شود، خاطرنشان کرد: البته ایجاد حساسیت در میانمردم به منظور رعایت اصول بهداشتی به معنای ایجاد استرس واضطراب نیست.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس از دانشگاه های علوم پزشکیاستان خواست با یک بررسی میدانی مکان های شیوع و دلایلتسریع در شیوع ویروس کرونا را شناسایی کرده و با همکاریسایر نهاد ها به کنترل هدفمند بیماری بپردازند.

 

دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه کنترل های هدف مند در مکان هاییمانند ترمینال ها، حمل و نقل عمومی درون شهری، مراسم ها وتجمعات و… باید با جدیت تداوم یابد، خاطرنشان کرد: بازرساندانشگاه علوم پزشکی موارد تخلف از پروتکل های بهداشتی راگزارش کنند و نیروی انتظامی برابر با دستورات قضایی و مقررات اعمال قانون نمایند.

 

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس عنوان کرد: مراکز آموزشی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه باید آمادگیلازم برای هر نوع شرایطی را داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در ماه های گذشته اقدامات درخور توجهیدر راستای افزایش پهنای باند و تامین اینترنت در مناطق مختلفاستان انجام شده است، بر لزوم تقویت زیرساخت های آموزشمجازی در استان تاکید کرد.

 

استاندار فارس با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونااقدامات موثری در زمینه ضد عفونی مکان های عمومی در شهرهاو روستاهای استان انجام شده است، بر لزوم تداوم این روش هایپیشگیرانه تاکید و اظهار کرد: شهرداری شیراز نیز ضد عفونیمعابر و خیابان های منتهی به بیمارستان ها و درمانگاه ها ، متروو اتوبوس ها وغیره را در دستور کار قرار دهد.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس، با اشاره به شدت بیشترشیوع کرونا در شهرستان هایی مانند لار، خنج، اوز، گراش، جهرمعنوان کرد: فرمانداران این شهرستان ها محدودسازی بعضیفعالیت ها و تشدید رعایت پروتکل ها را با جدیت در دستور کارقرار دهند.

 

وی با بیان اینکه سامانه مبادلات مجازی با همکاری سازمانصمت و اداره کار راه اندازی شده است، توسعه و تقویت اینروش در مبادلات در مقابله با شیوع کرونا را موثر توصیف کرد.

 

استاندار فارس با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی با همکاریبسیج، سپاه، دستگاه های اجرایی و سایر گروه ها و نهاد هامردمی را برای رعایت نکات بهداشتنی تشویق کنند، بر لزوم توجیهافرادی که سلامت دیگران را به خطر می اندازند تاکید کرد.

 

دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه کارکنان همه دستگاه های اجراییمکلف به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتیهستند، اظهار کرد: انجام ضد عفونی در ورودی ادارات و ترغیبمراجعان به استفاده از ماسک در دستور کار دستگاه هایاجرایی قرار گیرد.

 

توجه کمیته پشتیبانی و تدارکات به تامین ماسک و مواد ضدعفونی کنند ارزان قیمت، اولویت انجام تست برای دانش آموزان،کنترل رفت و آمد اتباع خارجی در استان و تولید محتوای مناسببرای پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی ناشی از شیوعکرونا از موضوعاتی بود که استاندار فارس در این جلسه در موردآنها تاکید کرد وی همچنین با یادآوری اینکه تلاش ها و خدماتدولت نباید مغفول بماند، پرداخت وام های ۶ میلیون تومانی بهرانندگان سرویس حمل و نقل و سایر تسهیلات ارائه شده بهاقشار مختلف اجتماعی و رفع مشکلات پزشک خانواده را از جمله این خدمات برشمرد.