اقتصاد خلاق مناسب ترین بستر برای کارآفرینی است/ شناسایی و هدایت افراد به سمت پتانسیل های استان در دستور کار کانون کارآفرینان باشد
اقتصاد خلاق مناسب ترین بستر برای کارآفرینی است/ شناسایی و هدایت افراد به سمت پتانسیل های استان در دستور کار کانون کارآفرینان باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه با کانون کارآفرینان استان، موفقیت این کانون را در گرو تدوین برنامه های عملیاتی دانست و عنوان کرد: بی تردید آمار افرادی که به عنوان کارآفرین شناسایی شده و توانسته اند با راهبری کانون کارآفرینان سبب اشتغال زایی تعداد مشخصی از افراد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه با کانون کارآفرینان استان، موفقیت این کانون را در گرو تدوین برنامه های عملیاتی دانست و عنوان کرد: بی تردید آمار افرادی که به عنوان کارآفرین شناسایی شده و توانسته اند با راهبری کانون کارآفرینان سبب اشتغال زایی تعداد مشخصی از افراد شوند ، نشان دهنده به ثمر نشستن فعالیت این کانون و اثر بخش بودن آن است.

 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه کارآفرینی با بهره گیری از اقتصاد خلاق نیازمند کمترین هزینه است، اظهار کرد: توجه به اقتصاد فرهنگ مبنا یکی از راه های دستیابی به اقتصاد خلاق است که در استان فارس نیز ظرفیت های بی نظیری برای تحقق آن وجود دارد.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به پتانسیل های موجود در استان فارس ، خاطرنشان کرد: برند سازی محصولات ویژه شیراز، بهره مندی از وجود آثار تاریخی و گردشگری جهانی و ملی در فارس ، پتانسیل پزشکی و درمانی استان ، توجه به اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر از موضوعاتی است که توجه به آنها در حوزه کارآفرینی اقتصاد خلاق را شکوفا خواهد کرد.

 

وی بیان کرد: اعضا این کانون می توانند با شناسایی و هدایت کارآفرینان تحول درخور توجهی در این زمینه ها ایجاد کنند.

 

دکتر رحیمی با اشاره به وجود صنایع مادری همچون فولاد و آلومنیوم در استان فارس راه اندازی صنایع پایین دستی در این حوزه ها را از دیگر راهکارهای کارآفرینی بر شمرد.

وی ادامه داد: توجه به صنایع تبدیلی ، صادرات، بازاریابی و بسته بندی در حوزه کشاورزی و معادن برتری همچون سنگ های تزیینی و خاک نسوز از دیگر ظرفیت هایی استان که کارآفرینان استان باید به سمت آن هدایت شوند.

 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه در اقتصاد ملی منطقه ای و با واقعیات جهان اقتصادی سر و کار داریم گفت: کانون کارآفرینان استان علاوه بر تعریف اهداف باید سیاست های خود و راهکارهای دستیابی به این سیاست ها را تبیین کنند.

وی افزود: نتیجه عملکرد کانون کارآفرینان با تعریف پروژه های مشخص و انجام این پروژه ها مشخص می شود.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب ، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه های در این راستا تعریف شده است اما معتقدیم بتحقق کامل این شعار نیازمند تعامل هر چه بیشتر دولت، بخش خصوصی و کارافرینان است.

وی خاطرنشان کرد: به رغم تنگناها و تحریم های موجود با تکیه بر توان داخلی کشور مشکلات را شناسایی کرده و با برنامه ریزی از آنها عبور می کنیم.