سرپرست طرح پست‌های فوق توزیع شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه طرح تامین برق پایدار در شهرستان داراب و شرق فارس با افزایش ظرفیت پست داربگرد اجرا شده است گفت: این طرح با ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و هزینه از جمله اولویت های امسال برای تامین برق مطمئن و پایدار شرق […]

سرپرست طرح پست‌های فوق توزیع شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه طرح تامین برق پایدار در شهرستان داراب و شرق فارس با افزایش ظرفیت پست داربگرد اجرا شده است گفت: این طرح با ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و هزینه از جمله اولویت های امسال برای تامین برق مطمئن و پایدار شرق فارس بوده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، غلامعباس رنجبر ، تامین برق مطمئن و پایدار با تقویت ظرفیت پست های برق را در سال جهش تولید رویکردی مبتنی بر استفاده از ظرفیت های بومی و رونق تولید دانست و تاکید کرد: این طرح با بهره گیری از یک دستگاه ترانسفورماتور در پست داربگرد به ظرفیت ۴۰ مگا ولت آمپر اجرایی شد و ظرفیت پست ۶۳/۲۰ داربگرد را افزایش داد.
به گفته مهندس رنجبر بهره گیری از توان داخلی در راه اندازی این طرح موجب پیشگیری از افت ولتاژ در شهرستان داراب و تامین برق مطمئن برای مناطق شرق استان فارس شده و برگ زرین دیگری بر افتخارات خادمان ملت در شرکت برق منطقه ای استان فارس افزوده است.
سرپرست طرح پست‌های فوق توزیع شرکت برق منطقه ای استان فارس همچنین با اشاره به اینکه انرژی مورد نیاز کلیه مصرف کننده ها از جمله‌ صنعتی، کشاورزی، خانگی با حداقل هزینه و در هر نقطه تنها از طریق احداث شبکه های سراسری انتقال انرژی و اتصال کلیه مراکز تولید و مصرف به یکدیگر، تامین می شود افزود: از این رو اجرای طرحهای تقویت پست های فوق توزیع از اهمیت و حساسیت برخوردار است .
رنجبر در پایان با بیان اینکه تامین برق مطمئن و پایدار در مناطق شرق فارس از اهمیت بسزایی برخوردار است افزود: هدف اصلی از افزایش ظرفیت پست‌های فوق توزیع امکان انتقال نیروی برق از نیروگاه‌ها به محل های مصرف و ایجاد ارتباط مناسب بین نقاط تولید و مصرف و در نتیجه ایجاد امکان مناسب برای بهره برداری از سیستم برق رسانی می باشد. در نتیجه پست‌های فوق توزیع بایستی در شرایط مختلف بهره برداری سیستم آمادگی انجام وظیفه خود را داشته باشند. و بهره برداری از سیستم را تسهیل نموده و کمترین اختلال را ایجاد نمایند که این مهم با افزایش ظرفیت پست ۶۳/۲۰ داربگرد محقق شده است.