استفاده از سیلندر آشپزخانه برای سوخت خودرو پراید منجر به شدت حادثه شد
استفاده از سیلندر آشپزخانه برای سوخت خودرو پراید منجر به شدت حادثه شد

سرهنگ دهقان رییس پلیس راه استان فارس : درحادثه سروستان ،خودرو پراید با هفت سرنشین ، برای سوخت خودرو از سیلندر گاز معمولی آشپزخانه استفاده کرده است. در سانحه دلخراش رانندگی بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با نیسان هفت نفر از سرنشینان خودرو سواری در آتش سوختند. گرچه همواره حوادث رانندگی آمار بالایی از […]

سرهنگ دهقان رییس پلیس راه استان فارس :

درحادثه سروستان ،خودرو پراید با هفت سرنشین ، برای سوخت خودرو از سیلندر گاز معمولی آشپزخانه استفاده کرده است.

در سانحه دلخراش رانندگی بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با نیسان هفت نفر از سرنشینان خودرو سواری در آتش سوختند.

گرچه همواره حوادث رانندگی آمار بالایی از تلفات را به خود اختصاص داده است که در روزهای ابتدای سال و با کاهش سفرهای جاده ای شاهد کاهش تلفات رانندگی بودیم

افزایش تصادفات و سوانح رانندگی، بررسی عوامل موثر در وقوع حوادث و به ویژه بررسی علت حادثه اخیر محور سروستان- خرامه که منجر به فوت ۷ نفر از اعضای یک خانواده شد موضوعی است که سرهنگ عبدالهاشم دهقان؛ رییس پلیس راه شمال فارس در گفتگو با “افسانه” به آن پاسخ می دهد.

*۷۰ درصد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی از بومی های استان است

سرهنگ دهقان با اشاره به اینکه استان فارس به لحاظ وسعت و گستردگی محورها و پراکندگی جمعیت از استان‌های مهم و پرتردد محسوب می‌شود به گونه‌ای که ما با ۲۱ هزار کیلومتر بیشترین طول راه‌ها را در سطح کشور داریم؛ تصریح می کند: یکی از مشخصه استان فارس ضمن اینکه به لحاظ مسافر پذیری، جذب توریست و قطب کشاورزی جز استان‌های پرتردد محسوب می شود که در دو ماه امسال به لحاظ محدودیت‌های ترددی که ایجاد شد مردم نیز رعایت کردند و  کاهش سفرها داشتیم.

رئیس پلیس شمال فارس به اشاره به اینکه  پس از حذف محدودیت‌ها و ترددها به روال قبل ،شاهد افزایش تردد خودروها چه در معابر شهری و چه معابر برون‌شهری هستیم که با افزایش حجم تردد نیز با افزایش تصادفات مواجه شدیم.

به گفته دهقان یکی از مشکلات حوزه فارس این است که با بررسی های صورت گرفته در سال ۹۸ حدود ۷۰ درصد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی از بومی های استان فارس هستند.

*بی دقتی راننده نیسان و استفاده از سیلندر آشپزخانه برای سوخت خودرو پراید منجر به شدت حادثه شد*

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر در محور سروستان به خرامه متاسفانه۷ نفر از اعضای خانواده در سواری پراید فوت کردند؛ در خصوص جزئیات این حادثه می‌گوید:  در این تصادف فارغ از اینکه جاده های ما استاندارد نیستند و اینکه خودروهای ما می توانستند ایمن تر باشند , بازیگر اصلی در ترافیک انسانها هستند و در آن حادثه فارغ از اینکه راننده نیسان با بی‌مبالاتی و کم تجربگی به سمت جاده و لاین مخالف وارد شده بود راننده پراید نیز برای سوخت خودرو از سیلندر گاز معمولی آشپزخانه استفاده کرده بود که به محض ضربه منجر به حریق شد.

وی ادامه می دهد: راننده نیسان با بی احتیاطی، وارد لاین مخالف شده است اما برخی از تخلفات نیز باعث شدت جراحت و فوتی ها در این حادثه شد.

دهقان خاطرنشان می کند:در این حادثه وقتی که بررسی شد جاده به لحاظ فنی ایراد خاصی نداشت.

*کاهش فوتی های تصادف رانندگی در سال ۹۷ و۹۸*

رئیس پلیس شمال فارس با بیان اینکه در سال ۹۷ و ۹۸ استان فارس در مقایسه با  کل کشور کاهش متوفی ناشی از تصادفات داشته است؛ تصریح می کند: همچنین در  ۸۰ روز سال جاری هم بیشترین کاهش تصادفات رانندگی داشته ایم که ابتدا محدودیت ها در کشور به دلیل کرونا بود که کاهش سفرها را داشتیم.

دهقان می‌گوید: گرچه ما می‌پذیریم که جاده‌ها آنطور که باید ایمن نیستند و همچنین خودروهای ما به لحاظ ایمنی باید ارتقا پیدا کنند اما تا رفع شدن این موضوع نمی‌توان دست روی دست گذاشت؛ بلکه باید به فکر ارتقای فرهنگ ترافیکی باشیم

وی ادامه می دهد: ارتقای فرهنگ آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی در کاهش تصادفات مهمترین عامل است  گرچه در فارس هرچند کاهش تصادفات داشته‌ایم.

* ۵۰ درصد حوادث رانندگی در خرداد ماه امسال مربوط به موتورسیکلت سواران است

رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه با احتساب طول راه و ترددهای صورت گرفته در استان رتبه چهاردهم و پانزدهم در حوادث رانندگی داریم، تصریح می کند: این درحالی است که اگر عدد تصادفات استان را به طور مطلق نگاه کنیم استان فارس در تعداد کشته های حوادث رانندگی در کشور از اول است .

دهقان با بیان اینکه همچنین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش تصادفات در همه بخش‌ها داشته‌ایم؛ خاطرنشان می کند: در خرداد ماه امسال ۵۰ درصد حوادث رانندگی مربوط به موتورسواران بوده است و با توجه به این که هوا گرم می‌شود و کمتر بودن  مصرف سوخت موتورسیکلت در شهرهای جنوبی استفاده از این وسیله نقلیه افزایش پیدا می‌کند در حالی که عمدتاً مقررات را هم رعایت نمی‌کند و این باعث آسیب پذیر بودن آنها می شود.

وی با اشاره به اینکه قطعاً با افزایش سفرهای تابستانی در چنین شرایطی احتمال وقوع حوادث دور از ذهن نیست؛ عنوان می کند: با برداشتن محدودیت ها و افزایش سفرهای تابستانی بی‌شک حوادث رانندگی می کند که در این زمینه موضوع آموزش و ارتقاء فرهنگ رانندگی بسیار موثر است.