اجرا طرح آجر به آجربه روند تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام کمک می‌کند/ جلب اعتماد عمومی گام موثری در ترغیب خیران است/ مراکز اموزشی در مکان هایی که پتانسیل جذب جمعیت دارند ساخته شوند
اجرا طرح آجر به آجربه روند تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام کمک می‌کند/ جلب اعتماد عمومی گام موثری در ترغیب خیران است/ مراکز اموزشی در مکان هایی که پتانسیل جذب جمعیت دارند ساخته شوند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در نشست با مجمع خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه  خیر بودن به ویژه در زمینه تعالی فکر و اندیشه نشانگر وسعت نگاه و شخصیت همه جانبه کسانی است که در این مسیر گام بر می‌دارند، عنوان کرد: این فرهنگ غنی و ارزشمند از گذشته […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در نشست با مجمع خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه  خیر بودن به ویژه در زمینه تعالی فکر و اندیشه نشانگر وسعت نگاه و شخصیت همه جانبه کسانی است که در این مسیر گام بر می‌دارند، عنوان کرد: این فرهنگ غنی و ارزشمند از گذشته تا کنون در استان فارس همواره جریان داشته و فارس سرآمد امور خیر در کشور است.

وی فعالیت‌های مجمع خیرین مدرسه ساز در استان را مطلوب و اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم این اقدامات رو به تکامل باشد و شاهد افزایش تعداد خیرین و همچنین تعداد کارهای خیر در استان باشیم.

استاندار فارس بیان کرد: بسیاری از افراد تمایل دارند در امر خیر ساختن مدرسه سهیم شوند اما توان مالی تامین هزینه کامل برای احداث یک مدرسه را ندارند ؛ بنابراین اجرا طرح آجر به آجر در استان فارس کلید خورده است تا افراد بیشتری با کمک‌های کوچک بتوانند در این فعالیت اجتماعی و مسئولانه شرکت کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس البته تاکید کرد: اجرا این طرح باید بیش از این عملیاتی تعریف شود، به عنوان مثال نیروهای مقبول در مدارس می‌توانند دانش آموزان را به ترویج این امر تشویق کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تقویت مشارکت در امر خیر نیازمند جلب اعتماد عمومی است، خاطرنشان کرد: باید طی برنامه‌هایی مدون گروه‌های از جامعه مخاطب با نتایج امر مدرسه سازی توسط خیرین آشنا شوند‌

دکتر رحیمی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت دولت دانست و اظهار کرد: در حوزه ساخت مدارس نیز همچون سایر حوزه ها پروژه‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اولیت اول است که امیدواریم با تحقق بودجه مصوب به سرانجام برسد.

دکتر رحیمی یاد اور شد: توجه بیشتر به اجرای طرح آجر به آجر کمک موثری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اموزشی است.

استاندار فارس تاکید کرد:حمایت از مجمع خیرین مدرسه ساز همواره در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد.

وی بر لزوم‌ استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در رفع مشکلات مجمع خیرین مدرسه ساز تاکید کرد و افزود: نماینده این مجمع در شورای آموزش و پرورش حضور دارد و پیشنهادات و نظرات وی مورد استقبال خواهد بود.

استاندار فارس عنوان کرد : برای ماندگاری کار خیر مدرسه سازی حتما باید در زمینه بهره وری سهمیه‌ای برای خَیر در نظر گرفته شود.

دکتر رحیمی با بیان اینکه هر فعالیتی نیاز به شناخت آستانه جمعیتی و عوامل جذب یا دفع جمعیت دارد ، خاطرنشان کرد: این موضوعات باید در ساخت مراکز آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از اطلاعات موجود در مطالعات آمایش سرزمین می‌تواند به مجمع خیرین کمک کند مدارس را در مکان هایی  احداث کنند که‌ پتانسیل جذب جمعیت دارند.