ثبت ۳۸۴ میلیون تردد در جاده های استان فارس
ثبت ۳۸۴ میلیون تردد در جاده های استان فارس

​مهندس سیاهپور گفت: در سال ۹۸ شاهد رشد ۴ درصدی تردد در محور های استان فارس بوده ایم. ​ به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس؛ مهندس علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با عنوان اینکه سهم طول راه های استان فارس […]

​مهندس سیاهپور گفت: در سال ۹۸ شاهد رشد ۴ درصدی تردد در محور های استان فارس بوده ایم. ​

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس؛ مهندس علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با عنوان اینکه سهم طول راه های استان فارس نسبت به کشور ۹/۲ درصد می باشد گفت: فارس از نظر طول راه ها در رتبه اول کشور قرار دارد و ۳۸۴ میلیون تردد در سال گذشته توسط ۱۲۶ سامانه تردد شمار ثبت گردیده که نسبت به سال ۹۷ شاهد رشد ۴ درصدی تردد وسائل نقلیه می باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تردد سنگین با ۴۴درصد در محور صفاشهر-سورمق می باشد اظهار داشت: محور ایزدخواست- آباده( ۴۴ درصد)، فیروزآباد – جم (۲۹ درصد) و جهرم لار بندر عباس با ۳۴ درصد در رتبه های بعدی بیشترین تردد قرار گرفته اند. در دوماهه سال جاری ۴۳ میلیون تردد توسط وسائل نقلیه به ثبت رسیده است.

مهندس سیاهپور ایمنی ترافیک را یکی از مهمترین مسائل مربوط به عارضه های اجتماعی حمل ونقل امروزی دانست و بیان کرد: اهمین این موضوع به گونه ای است که هر ساله در مسیرهای جاده ای و بین شهری به دلیل رعایت نکردن قوانین رانندگی و بعضا نداشتن آگاهی کافی از ترفند های جلوگیری از پیش آمدن تصادفات شاهد انواع تصادفات بوده ایم که بیشترین درصد از حوادث جاده ای را به خود اختصاص داده است. لذا تامین ایمنی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و درک صحیح از رانندگی ایمن عواملی هستند که در ایمنی جاده ها تاثیرگذار میباشند، امری ضروری بشمار می آید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در ادامه از تشکیل کمیته فرهنگ سازی و آموزش ایمنی در این استان خبر داد و افزود: در سال گذشته با تصمیم این کمیته با استفاده از ظرفیت های موجود درون سازمانی؛ فعالیت های فرهنگی و توزیع بسته های آموزشی در پایانه های مسافربری و پایانه های باربری گسترش یافت و در آموزشگاه های حمل و نقل توجه به آموزش های ایمنی مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در کمیته فرهنگ سازی و آموزش ایمنی بر تعامل با دیگر نهاد های همکار تاکید شد که جلسات کمیته فنی متعدد با دستگاه های خدمات رسان جاده ای مانند پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در جهت ارائه راهکارهای آموزشی و فرهنگ سازی نمونه ای از این فعالیت ها می باشد.

به گفته دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ونقل و سوانح رانندگی استان فارس، پیامهای ایمنی، کلیپ های آموزشی و ارائه آمار تصادفات استانی در شبکه های مجازی تهیه شده و به صورت گسترده در رسانه ها، نشریات و شبکه های اجتماعی انتشار داده شده است.

مهندس سیاهپور با تاکید بر آموزش ۱۶ هزار راکب موتور سوار در شهرستان های پرتصادف گفت: در تمام فصول سال این اداره کل همواره تلاش کرده است تا با آموزش صحیح ایمنی، قوانین و ایمن سازی فیزیکی در مدارس حاشیه راه ها، پایانه های مسافربری و مکان های عمومی، چاپ بروشور و پوستر آموزشی، آشکار سازی وسائل نقلیه سنگین و وانت بار ها و ادوات کشاورزی، اهدای کلاه ایمنی به راکب های موتور سیکلت و اهدا وسائل ایمنی به فعالین عرصه حمل و نقل جاده ای گامی بزرگ در امر ارتقا سطح ایمنی افراد و کاهش تصادفات جاده ای بردارد.​