تقویت تولیدات داخلی موجب حذف قاچاق می شود
تقویت تولیدات داخلی موجب حذف قاچاق می شود

استاندار فارس گفت: اگر می خواهیم کالایی قاچاق نشود و تولید داخلی تقویت شود باید کالاهای داخلی دارای کیفیت بالا و قیمت قابل رقابت با کالاهای خارجی باشند و خدمات پس از فروش خوبی ارائه دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا […]

استاندار فارس گفت: اگر می خواهیم کالایی قاچاق نشود و تولید داخلی تقویت شود باید کالاهای داخلی دارای کیفیت بالا و قیمت قابل رقابت با کالاهای خارجی باشند و خدمات پس از فروش خوبی ارائه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان این که فرهنگ سازی و اقناع سازی افکار عمومی اولین اقدام در زمینه مقابله با قاچاق است ، اظهارداشت: اگر مردم در مورد محاسن و مزایای تقویت تولید داخل و مضرات قاچاق آگاه باشند پای کار می آیند و می توانیم در مبارزه با قاچاق موفق شویم.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که سرحدات و مرزهای ورودی قاچاق کالا باید کنترل شود ، ادامه داد: مبارزه با قاچاق در سطح عرضه اقدامی پرهزینه و سخت است که نارضایتی آشکار را به دنبال دارد در حالی که مقابله با ورود قاچاق در مبادی زمینی ، دریایی  و هوایی  اقدامی ساده تر و مفیدتر است.
وی با بیان این که باید در زمینه مقابله با قاچاق از روش های علمی و به روز دنیا بهره ببریم ، گفت: قاچاق هم به بازار کار و هم به ثروت ملی آسیب می زند ولی مقابله با آن نیازمند راهکارهای معقول و منطقی است که به صورت هماهنگ در سطح ملی اجرا شود ؛ زیرا اقدامات محلی آسیب هایی را به دنبال دارد.
استاندار فارس همچنین در زمینه ساماندهی سوخت ماشین آلات سنگین کشاورزی و راهسازی گفت: استفاده از کارت سوخت و دستگاه های سنگین بهترین روش مدیریت تامین و توزیع سوخت است و میزان کارکرد و نیاز دستگاه های سنگین به سوخت را نیز می تواند با مشارکت متخصصان و فعالان این حوزه تعیین کرد که موجب بهبود وضعیت سوخت در این حوزه خواهد شد.