واگذاری موفق پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی/راه اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی
واگذاری موفق پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی/راه اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی

  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه دو موضوع راه اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی و واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت ، بر اهمیت این موضوعات تاکید کرد و […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه دو موضوع راه اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی و واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت ، بر اهمیت این موضوعات تاکید کرد و افزود : دولت اختیارات خوبی در راستای تمرکز زدایی و تسریع در تصمیم‌گیری به استان‌ها داده است که باید مورد استفاده قرار گیرد‌.

استاندار فارس با بیان اینکه استفاده از محصول سالم و گواهی شده اهمیت ویژه‌ای دارد ، اظهار کرد : باید کمک‌ها و حمایت‌های لازم برای آغاز فعالیت پایانه صادرات محصولات کشاورزی انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه صادرات محصولات کشاورزی از استان فارس به کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود بی تردید بسته بندی مناسب و افزایش کیفیت این محصولات بازارهای بیشتری را در اختیار استان قرار خواهد داد.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: تحقق شعار جهش تولید در سال جاری افزایش تولید محصولات را به دنبال دارد ؛ بنابراین نیازمند دستیابی به بازارهای بیشتر برای این تولیدات هستیم.

دکتر رحیمی با بیان اینکه باید از چنین شبکه‌های به روز و کارآمدی مانند پایانه صادرات محصولات کشاورزی حمایت شود ، عنوان کرد: در عین حال متولیان چنین طرح‌ های باید بدانند هر گاه صنعتی موفق شده به اهدافش دست یافته به توان خود و بهره مندی از  بازار تکیه کرده و منتطر حمایت‌های دولتی نمانده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کاهش فشار بر دولت برای تامین اعتبار پروژه‌ های عمرانی و خدماتی و… یادآور شد: قانون‌گذار در قانون برنامه و قانون بودجه ظرفیت‌هایی مانند تبصره ۱۹ قانون بودجه را در نظر گرفته است که استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها نیازمند آگاهی کامل مدیران و پیگیری جدی آنها است.
وی بیان کرد: معتقدم در صورت پیگیری جدی ۸۰ درصد کار به نتیجه می رسد.

نماینده عالی دولت در استان فارس از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با پیگیری و تشکیل تیم های عملیاتی و علمی و رعایت موازین قانونی  تصمیمات مربوط به واگذاری پروژه‌های دولتی  را در محیطی آرام و منطقی اتخاذ کنند.

رئیس کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان فارس با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های دولتی استان سودآوری لازم را برای واگذاری به بخش خصوصی دارند ، تاکید کرد: در غیر این صورت دستگاه های متولی این پروژه‌ها پیشنهادهای کاربردی خود برای افزایش سودآوری و جذابیت پروژه ها را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه از اجرایی شدن چنین پیشنهادهایی حمایت می‌کند ، گفت: واگذاری پروژه‌های دولتی نیمه تمام نه تنها خدمت رسانی به مردم را دچار مشکل نمی‌کند ؛ با کاهش بار مالی که بر دوش دولت است سبب چابکی بیشتر آن خواهد شد.

استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه همه استان‌ها پروژه‌های مربوط به جهش تولید را معرفی کرده‌اند ، عنوان کرد: ۵ استان در این زمینه شایسته تقدیر شناخته شده‌اند که استان فارس مقام نخست را در میان این ۵ استان کسب کرده است.