وزارت اطلاعات به پدیده آتش سازی در دامان طبیعت ورود کند
وزارت اطلاعات به پدیده آتش سازی در دامان طبیعت ورود کند

افزایش نزولات آسمانی بعنوان رحمت الهی زمینهای تشنه را سیراب کرده و دشت و دمن را به جلوه گری وامی دارد . بدلیل خشکی هوا و گرمای سوزان، رستنی های بهاری خشک شده ، بسان انبار باروتی منتظر کوچکترین شعله است .از ماهها پیش مدیران ،کارشناسان هشدار داده بودند که امسال خطر آتش سوزی منابع […]

افزایش نزولات آسمانی بعنوان رحمت الهی زمینهای تشنه را سیراب کرده و دشت و دمن را به جلوه گری وامی دارد .

بدلیل خشکی هوا و گرمای سوزان، رستنی های بهاری خشک شده ، بسان انبار باروتی منتظر کوچکترین شعله است .از ماهها پیش مدیران ،کارشناسان هشدار داده بودند که امسال خطر آتش سوزی منابع طبیعی را باید جدی تر از گذشته گرفت و آمادگی داشت .

در مسئولیت دولت ،مردم ،همه دستگاههای نظامی و قوای کشور برای ایفای نقش در اطفاء حریق تردیدی نیست و بطور نسبی باید گفت علیرغم حجم گسترده و پهنه وسیع کشور در کنار ضعف ها موفقیتهای خوبی در اطفاء حریق در کشور شاهد هستیم .

آتش سوزی های اخیر در کنار حضور مردم و مساعدت دولت در بسیاری نقاط خاموش شد؛ اما در این میان جای خالی نیروهای امنیتی( وزارت اطلاعات و ناجا )نباید در شناخت علل این آتش سازیها خالی بماند .

گواه نگارنده در استفاده از واژه آتش سازی ذوق زدگی شبکه های ماهواره ای و انتشار لحظه ای آتش بازیها و انعکاس وسیع و تحلیل‌های مختلف ازسوی مجریان مزدور این شبکه ها است .

گاهی گزارشات عناصر مرتبط با شبکه های عبری عربی اینترنشنال و شبکه بهاییت (من و تو ) در زمان بسیار کمی منتشر می شود .

اکنون جای سوال است که این شبکه ها در انتشار لحظه ای اخبار و چنین حوادثی به دنبال چه منافعی هستند ؟
آنچه مبرهن است اینکه جیره خواران شبکه های عبری و عربی صرفا بعنوان بوق‌های تبلیغاتی دشمن بازگو کننده نیات ضد امنیتی و تخریبی سرویس های اطلاعاتی و بدخواهان این آب و خاک هستند .

از سویی نمی توان نقش سهل انگاری های انسانی و یا آتش گرفتن منابع طبیعی بدلیل وجود ضایعات شیشه و …از نظر دور کرد اما به یقین می توان گفت حتی در بین جاهلان و سهل انگاران هم این سطح از غفلت و بی توجهی منجر به مرگ جانوران و حیات وحش و نابودی جنگلها پذیرفتنی نیست .

مگر آنکه در پس این آتشها نامردانی کبریت به دست کمر به نابودی منابع طبیعی کشور بسته و در اقدامی ناجوانمردانه دامن طبیعت وطن عزیزمان را طعمه آتش کینه خود می نمایند .

بی تردید اگر این نظریه حتی قرین به صحت نباشد اما یقینا باید دستگاههای امنیتی پاسخگوی موضوع باشند ،اگر مجامع اطلاعاتی قاطعانه بیانیه بدهند و دستگاههای اجرایی را مطمئن کنند که دستهایی در پشت پرده نیست چه بسا راحت تر می توان در اطفا حریق و نجات منابع طبیعی عمل کرد یا آنکه با حساسیت و موشکافی دقیق آتش سازان و خائنین به ملک و مملکت را شناسایی و به سزای اعمالشان برسانند .