بازدید سرزده رئیس قوه قضائیه از اداره ثبت اسناد و املاک
بازدید سرزده رئیس قوه قضائیه از اداره ثبت اسناد و املاک

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در ادامه سفر استانی به فارس، از اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان به صورت از پیش اعلام نشده، بازدید کرد. او در ابتدای ورود، به استماع اظهارات تعدادی از مراجعان پرداخت و درخواست‌های آن‌ها را رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد. رییس قوه قضاییه با […]

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در ادامه سفر استانی به فارس، از اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان به صورت از پیش اعلام نشده، بازدید کرد.

او در ابتدای ورود، به استماع اظهارات تعدادی از مراجعان پرداخت و درخواست‌های آن‌ها را رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

رییس قوه قضاییه با حضور در بخش‌های مختلف این اداره کل، نحوه خدمت رسانی به ارباب رجوع را مورد ارزیابی قرار داد.

او در ادامه آخرین وضعیت اجرای طرح مهم کاداستر در استان فارس را مورد پرس و جو قرار داد که مدیرکل ثبت اسناد و املاک این استان توضیحاتی را در این زمینه اعلام کرد و گفت: ۲۰ درصد اراضی ملی در طرح کاداستر تثبیت شده است.

رئیس قوه قضاییه به گفت‌وگوی رو در رو با کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس پرداخت و وضعیت اقدامات صورت گرفته را بررسی کرد.
او در مورد نحوه ثبت اسناد از کارکنان این واحد سئوال و بر توسعه استفاده از ابراز الکترونیک برای پیشبرد امور تاکید کرد.

آیت الله رییسی وضعیت دفتر اسناد بازداشتی‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد که کارمند این واحد به رییس قوه قضاییه پیشنهاد داد که تدبیری اندیشیده شود که بازداشت اسناد در همان دادگستری‌ها انجام شود.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر صحیح بودن این پیشنهاد بر ضرورت حرکت سریع در مسیر تسهیل امور مردم تاکید کرد و گفت: باید در دادگستری‌ها کارشناسی، وکالت معاضدتی و دفتر بازداشت کردن سند مستقر باشد؛ یعنی یک بسته کامل از تمام اقداماتی که سرویس دهنده به قاضی هستند و خدمات قضایی به مردم می‌دهند این امر می‌تواند کار مردم را تسهیل کند و باید اجرایی شود.

آیت الله رییسی در واکنش به گزارش یکی از کارکنان این اداره کل مبنی بر حذف فیزیکی کامل پرونده‌های ثبتی و اسکن شدن آن‌ها، اسکن اسناد را از بهترین اقدامات صورت گرفته در ثبت اسناد فارس عنوان کرد.

غلامحسین اسماعیلی رییس حوزه ریاست قوه قضاییه و حجت الاسلام و المسلمین موسوی رییس کل دادگستری استان فارس آیت الله رییسی را در این بازدید همراهی کردند.