پروژه ساخت زندان ۵ هزار نفری به اجرا درآید/کمبود نیروی انسانی از مشکلات زندان‌ها در فارس است
پروژه ساخت زندان ۵ هزار نفری به اجرا درآید/کمبود نیروی انسانی از مشکلات زندان‌ها در فارس است

ابراهیمی گفت: تقاضا می‌شود پروژه ساخت زندان ۵ هزار نفری شیراز به اجرا درآید چرا که زندان‌های فارس فرسوده است. اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان فارس در جمع روسای واحد‌های قضایی و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در فارس، اظهار کرد: تقاضا می‌شود پروژه ساخت زندان ۵ هزار نفری شیراز به اجرا درآید چرا که […]

ابراهیمی گفت: تقاضا می‌شود پروژه ساخت زندان ۵ هزار نفری شیراز به اجرا درآید چرا که زندان‌های فارس فرسوده است.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان فارس در جمع روسای واحد‌های قضایی و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در فارس، اظهار کرد: تقاضا می‌شود پروژه ساخت زندان ۵ هزار نفری شیراز به اجرا درآید چرا که زندان‌های استان فارس به ویژه زندان مرکزی فرسوده و آسیب‌پذیر است.

او با بیان اینکه استان فارس بیشترین تعداد زندان و از نظر جمعیت کیفری سومین رتبه را دارد، به مشکلات منابع انسانی در زندان ها، اشاره و تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی از مشکلات زندان‌ها در استان فارس است که باید در این زمینه نیز چاره‌ای جدی اندیشیده شود همچنین کارکنان زندان‌های استان درخواست دارند که قانون تسری کارکنان پزشکی قانونی به کارکنان زندان‌ها که از سال ۹۲ اجرا نشده پیگیری شود.

مدیرکل زندان‌های استان فارس اضافه کرد: تعامل سازنده دستگاه‌های قضایی سبب شده دستاورد‌های زیادی در حوزه زندان‌ها ایجاد شود.

او با بیان اینکه تاکید دستگاه قضایی بر سلامت زندانیان و توجه به خانواده و مرخصی آنان است، گفت: ۷ هزار و ۳۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط به مرخصی رفته که هزار و ۲۰۰ نفر از آنان مشغول به کار شدند.

مدیرکل زندان‌های استان فارس افزود: به دلیل شرایط خوبی که فراهم شده نیمی از زندانیان به زندان بازنگشتند که سبب کنترل شیوع کرونا و امنیت خانواده آنان شده است.