رتبه برتر فارس در پیشگیری از وقوع جرم/تشکیل ۱۳ پرونده فساد و بازگشت ۶ میلیارد تومان به بیت المال
رتبه برتر فارس در پیشگیری از وقوع جرم/تشکیل ۱۳ پرونده فساد و بازگشت ۶ میلیارد تومان به بیت المال

حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس کل دادگستری فارس در جمع رؤسای واحد‌های قضایی و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در فارس که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: استان فارس در  پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی رتبه برتر کشور را دارد. او، خواستار راه‌اندازی مجتمع نساجی در فارس شد و […]

حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس کل دادگستری فارس در جمع رؤسای واحد‌های قضایی و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در فارس که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: استان فارس در  پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی رتبه برتر کشور را دارد.

او، خواستار راه‌اندازی مجتمع نساجی در فارس شد و از رئیس قوه قضاییه خواست نسبت به تحقق این پیشنهاد مساعدت کند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی از کاهش پرونده‌های قدیمی در مجموعه قضایی استان فارس خبر داد.

او بیان کرد: به منظور کاهش اطاله دادرسی، تعداد پرونده‌های قدیمی با دو سال قدمت در مجموعه دادگستری فارس به ۸۰ پرونده رسیده است.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: در فارس پرونده‌های کثیرالشاکی وجود دارد که در برخی از پرونده‌ها چهار هزار و ۵۰۰ شاکی دارد که طبیعی است برخی پرونده‌ها طول بکشد.

موسوی افزود: در حال حاضر زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم حقوقی ۲۵ و در کیفری به ۱۶ روز رسیده است، به‌گونه‌ای که در دادگاه کیفری دو، ٣٨٠ پرونده و حقوقی چهار هزار و٣٠٠ پرونده وجود دارد.

او، همچنین از تشکیل ۱۳ پرونده فساد اقتصادی گسترده در استان فارس در سال ٩٨ خبر داد که با رسیدگی این پرونده‌ها، شش میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت.

رئیس کل دادگستری فارس به توجه ویژه دادگستری استان به موضوع تحقق شعار امسال جهش تولید اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ١١ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان فارس راه‌اندازی شده که نمونه بارز آن کارخانه روغن نباتی است.

موسوی، بازدید از واحد‌های تولیدی و تعیین تکلیف واحد‌های نیمه تعطیل از دیگر اقدامات است که در این رابطه ٢٧٠ واحد شناسایی شده تا مشکلات آن‌ها رفع شود.

او همچنین از پیش بینی طرح‌های متعددی برای شتاب جهش تولید خبرداد و بیان کرد: این طرح‌ها پس از تصویب در مرکز عملیاتی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برخورد با قضات خاطی، گفت: برخورد قضات نسبت به گذشته بسیار مطلوب شده و اگر قاضی هم خطایی داشته با او به شدت برخورد شده است.

موسوی با اشاره به ارتقای امنیت استان فارس، گفت: در اکثر جرائم خشن با کاهش محسوس جرائم روبه رو هستیم که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش چشمگیری داشته به گونه‌ای که سرقت ۵۸ درصدی و آدم ربایی ۶۰ درصد کاهش یافته است.