نشست روسای واحدهای قضایی فارس به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد
نشست روسای واحدهای قضایی فارس به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس به اقدامات صورت گرفته در راستای برنامه‌های تحولی اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه ارتباط گسترده با علما، نخبگان و سفرهای متعدد به شهرستان‌ها برگزار و به نتایج مثبت دست یافتیم. وی بیان‌کرد: در موضوع کاهش اطاله دادرسی زمان رسیدگی به […]

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس به اقدامات صورت گرفته در راستای برنامه‌های تحولی اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه ارتباط گسترده با علما، نخبگان و سفرهای متعدد به شهرستان‌ها برگزار و به نتایج مثبت دست یافتیم.

وی بیان‌کرد: در موضوع کاهش اطاله دادرسی زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم حقوقی ۲۵ و در کیفری به ۱۶ روز رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس به سایر فعالیت‌های شاخص در دادگستری این استان اشاره و تصریح کرد: در سال ۹۸ در زمینه مقابله با فساد ۱۳ پرونده کلان بررسی و تنها در دو پرونده بیش از شش میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت و در این زمینه از کوچکترین مسئله هم نگذشتیم.

موسوی در مورد رفع موانع تولید در صنایع نیز بیان کرد: در سال گذشته مسائل و مشکلات ۱۱ واحد صنعتی بررسی و برطرف شد که در این میان مشکل کارخانه روغن نباتی شیراز نیز در حال برطرف شدن است.

وی افزود: همچنین در راستای ارتقای امنیت استان فارس در سه ماهه نخست امسال در بیشتر جرائم خشن با کاهش جدی روبرو بودیم به طوری که در دعاوی خانواده و سایر دعاوی و در پیشگیری نیز رتبه برتر کشور را کسب کردیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس در مورد وضعیت ساختمان‌های دادگستری در نقاط مختلف این استان نیز گفت: در بیشتر شهرستان‌ها وضعیت ساختمان‌ها مناسب است و در مرکز استان به جز دو ساختمان، مابقی فرسوده و نامناسب هستند.

رئیس کل دادگستری استان فارس خواستار تشکیل کارگروه قضایی در شهرستان‌ها شد و گفت: ایجاد ساختار معاونت حقوقی در مراکز استانها نیز در برطرف کردن مشکلات و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها موثر است.

موسوی همچنین در سخنان خود پیشنهاد داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود مجتمع نساجی در فارس راه‌اندازی شود.