تولید محصولات ارگانیک اولویت در جهاد کشاورزی است
تولید محصولات ارگانیک اولویت در جهاد کشاورزی است

استاندار فارس گفت: مهم‌ترین رویکرد جهاد کشاورزی تولید محصولات ارگانیک و بدون سموم در نقاط مستعد استان فارس است. عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در دومین نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی گفت:گام برداشتن جهاد کشاورزی به سوی بازار هدف و خرید محصول با میزان معقول و با افزایش قیمت از تولیدکنندگان و کشاورزان از رویکردهایی است که […]

استاندار فارس گفت: مهم‌ترین رویکرد جهاد کشاورزی تولید محصولات ارگانیک و بدون سموم در نقاط مستعد استان فارس است.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در دومین نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی گفت:گام برداشتن جهاد کشاورزی به سوی بازار هدف و خرید محصول با میزان معقول و با افزایش قیمت از تولیدکنندگان و کشاورزان از رویکردهایی است که باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

او، بیان کرد: در حیطه کشاورزی به صورت گسترده نمی‌توان پاسخ نیاز‌های موجود را داد اما می‌توان با توضیح در مورد امتیارها به سمت و سوی استفاده از محصولات ارگانیک کشاورزی گام برداشت.

رحیمی تصریح کرد: کارگروه باید به سوی بازار هدف حرکت کند  تا بتواند خریدار محصول تولیدکنندگان و کشاورزان شود همچنین ارائه محصول غیراستاندارد بالای یک درصد از سموم ممنوع باشد که این امر فعلا مقدور نیست و باید در مراحل بلندمدت مورد رسیدگی قرار گیرد.

استاندار فارس ادامه داد:کنترل آلاینده‌ها، مراکز فروش سموم مجاز و غیرمجاز و مزرعه‌ها همچنین کنترل محصول و یا عرضه و ترکیبی از این گونه موارد باید از سوی  مسؤولان مورد تحقیق و بررسی شود.

او، با اشاره به بستن گلوگاه واردات کود غیراستاندارد همچنین اولویت قرار دادن آموزش هدفمند تولید محصولات ارگانیک، افزود: استفاده از محصول عمومی کشاورزان و تولیدکنندگان و بهره‎‌گیری از محصول سالم  به وسیله شبکه  نظام مهندسی، مراکز خدماتی، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی با جدیت دنبال شود.

رحیمی اضافه کرد: در استان فعالیت‌های مثبتی انجام شده ولی کمتر بیان شده است و در این راستا توجه به کیفیت، رفع نواقص، زیرشاخه آموزشی، تبلیغات تولید و محل عرضه از جمله مواردی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار فارس اظهار کرد: توجه به آب تصفیه شده، بررسی میزان املاح جهت استفاده در مصارف صنعت، کشاورزی، مواد غذایی، میوه و سبزی‌ها از سوی آزمایشگاه  به ویژه سازمان محیط زیست  و نیز توجه به راه‌‌اندازی تصفیه‌خانه شرق  شهر صدرا از جمله فعالیت‌های انجام شده است.