شناسایی ۱۱۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۶۶۴۷ نفر
شناسایی ۱۱۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۶۶۴۷ نفر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از هزار و ۲۴۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ استان، ۱۱۰ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۶۴۷ نفر رسیده است. این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از ۱۱۰ مورد جدید […]

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از هزار و ۲۴۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ استان، ۱۱۰ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۶۴۷ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از ۱۱۰ مورد جدید در استان، شیراز ۵۶ مورد؛ کوه چنار ۷ مورد؛ لامرد ۴ مورد؛ داراب ۳ مورد؛ آباده، زرقان و خرامه هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

دکتر همتی گفت: هم اکنون ۲۰۷ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های عمومی و ۳۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۱۱۴ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست داده اند.

دکتر همتی اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۸۱۵ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافتند.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: از مجموع ۶ هزار و ۶۴۷ نفر مبتلا به کروناویروس در استان فارس، ۸درصد را کارکنان بهداشتی درمانی تشکیل می دهند، بنابراین بیاییم با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری، خادمان سلامت را در خدمت بیشتر به بیماران یاری کنیم.