ابتلای ۴۷ راننده ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز به کرونا
ابتلای ۴۷ راننده ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز به کرونا

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: در پی انجام آزمایش کرونا از سه هزار راننده تاکسی و ۲ هزار راننده اتوبوس در شیراز، در مجموع نتیجه آزمایش ۴۷ نفر از آنها مثبت اعلام شده است. به گزارش ایران ریپورتس۹۸، مسعود حسن شاهی، جمعه در گفت و گوی با ایرنا افزود: از این […]

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: در پی انجام آزمایش کرونا از سه هزار راننده تاکسی و ۲ هزار راننده اتوبوس در شیراز، در مجموع نتیجه آزمایش ۴۷ نفر از آنها مثبت اعلام شده است.

به گزارش ایران ریپورتس۹۸، مسعود حسن شاهی، جمعه در گفت و گوی با ایرنا افزود: از این تعداد ۲۶ نفر از آنان راننده تاکسی و ۲۱ نفر از رانندگان اتوبوس درون شهری هستند.

وی بیان داشت: برای نخستین بار در کشور، طرح غربالگری و آزمایش رایگان کرونا از رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافری شیراز از بیستم اردیبهشت ۹۹ در پایانه مرحوم زهتاب زاده آغاز شد و تاکنون از حدود پنج هزار راننده تاکسی و اتوبوس و درون شهری شیراز آزمایش گرفته شده است.

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز ادامه داد: انجام آزمایش کرونا از حدود ۱۲ هزار راننده تاکسی دیگر این کلانشهر همچنان ادامه دارد.

حسن شاهی اظهار داشت: در مرحله نخست این طرح، رانندگان اتوبوس مورد غربالگری قرار گرفتند زیرا آنها برای ادامه همکاری ملزم به انجام آزمایش کرونا هستند اما در مورد رانندگان تاکسی این الزام وجود ندارد و این در حالی است که آزمایش کرونا آنها به صورت رایگان است و تمام هزینه‌های آن توسط شهرداری پرداخت شده است.

وی، با اشاره به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه گفت: متاسفانه نتیجه آزمایش کرونا یک و دو دهم درصد از رانندگان اتوبوسرانی شیراز یعنی ۲۱ نفر مثبت اعلام شده است.

او عنوان کرد: رانندگانی که مبتلا به کرونا هستند هم اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

حسن شاهی، با اشاره به انجام آزمایش کرونا برای ۱۲ هزار راننده تاکسی دیگر شیراز افزود: در حال حاضر روزانه آزمایش کرونا برای ۴٠٠ نفر از رانندگان تاکسی انجام می‌شود و برای رعایت فاصله‌گذاری و جلوگیری از تجمع در این محل نیز اقداماتی اندیشیده شده و تا مشخص شدن نتیجه آزمایش تمام این رانندگان، حدود یک ماه زمان می‌برد.

رئیس سازمان حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز اضافه کرد: مدیریت شهری شیراز، تکلیفی برای انجام آزمایش کرونا از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ندارد اما برای ارتقای سطح سلامت شهروندان، مبادرت به انجام این کار کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ١٧هزار راننده در حوزه حمل و نقل عمومی این شهر فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار نفر راننده اتوبوس و مابقی راننده تاکسی هستند.

حسن شاهی همچنین گفت: از ۱۲ هزار دستگاه تاکسی موجود در شهر شیراز، ۲ هزار دستگاه آن به دلیل فرسودگی از رده خارج شده و این در حالی است که با توجه به اعمال محدودیت سوار شدن سه مسافر در تاکسی‌ها به دلیل شیوع کرونا، عملا یک چهارم از درآمد آنها کم شده و به همین دلیل ما تمهیداتی را به صورت یارانه نقدی و غیر نقدی برای آنان در نظر گرفتیم.

 

.