اجرای عدالت در جامعه همراه با احسان، رأفت و مهربانی با مردم باشد
اجرای عدالت در جامعه همراه با احسان، رأفت و مهربانی با مردم باشد

معاون قضایی و فرهنگی رئیس کل دادگستری فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بوانات یکی از برنامه های محوری دستگاه قضایی در دوران تحول قضایی را تکریم و احترام ارباب رجوع دانست. حجت الاسلام والمسلمین سید صدراله رجائی نسب در این مراسم که با حضور  امام جمعه، مسئولان قضایی ،اجرایی […]

معاون قضایی و فرهنگی رئیس کل دادگستری فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بوانات یکی از برنامه های محوری دستگاه قضایی در دوران تحول قضایی را تکریم و احترام ارباب رجوع دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید صدراله رجائی نسب در این مراسم که با حضور  امام جمعه، مسئولان قضایی ،اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان بوانات و خرم بید برگزار شد با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: در همه زمان ها و مکان ها  و هر فرصتی یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)  عالم، مجتهد، فیلسوف و عارف بی نظیری که با پایه ریزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت ماندگاری به اسلام و مسلمین، قرآن و تشیع نمودند را  باید گرامی داشت.

وی بابیان این که خدمتگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه تکریم مردم و رواج عدل و انصاف پایه گذاری شده است تصریح کرد: در راستای اقدامات معمار کبیر انقلاب، لطف پروردگار بزرگ و در سایه امام عصر (عج) و سکان داری رهبری فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «مدظله العالی» راه نظام و این انقلاب با اقتدار و افتخار ادامه دارد.

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری فارس  با اشاره به آیه کریمه «ان الله یامر بالعدل و الاحسان» کلمه عدل را بسیار ژرف، پرمعنا و سرلوحه کار همه انبیای الهی و ائمه اطهار علیهم السلام دانست و گفت: از وظایف اصلی و برجسته قوه قضائیه اجرای عدل در جامعه است و برای این که عدل در جامعه به منصه اجراء در آید اقدامات مناسب و در خور توجهی از سوی قوه قضائیه صورت گرفته که با زعامت حضرت آیت الله رئیسی برقوه قضائیه و با شعار محوری تحول قضایی در همین مدت کوتاه گام های مفید و مؤثری در راستای اجرای عدالت برداشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجائی نسب در ادامه لازمه توفیق اجرای عدالت در جامعه را تلاش و عمل نمودن کل بدنه نظام و مخصوصاً دستگاه قضایی در این خصوص دانست و بر عملی کردن شعار تحقق تحول قضایی مورد نظر ریاست معظم قوه قضائیه تأکید کرد.

وی گفت: به منظور اجرای عدالت، خداوند سبحان به عدل و احسان امر می فرماید و آن چه زیبنده نظام جمهوری اسلامی است و آن مقام و مرتبه ای که امام راحل(ره) برای مردم قائل بودند و هم اکنون مورد تأکید رهبر معظم انقلاب«مدظله العالی» نیز است؛ اجرای عدالت و عملی کردن فرمان خداوند سبحان همراه با احسان است.

معاون قضایی و فرهنگی رئیس کل دادگستری فارس با بیان این که همه مسئولان، چه اجرایی و چه قضایی، در هر جایگاه و مرتبه ای که برای مردم  تصمیم گیری می کنند باید تصمیماتی عادلانه همراه با  احسان و انصاف بگیرند، گفت: اجرای عدالت در جامعه باید همراه با احسان، رأفت و مهربانی با مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رجائی نسب در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوانات همراهی مسئولین با مردم و توجه و رفتار حسنه مسئولان نسبت به مردم را خواستار شد و گفت: مردم عزیز کشور ما مردمی بی نظیر هستند و هر زمان که لازم بوده است برای شأن و جایگاه این انقلاب و دفاع از آن و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی حاضر و در صحنه بوده‌اند و این وظیفه مسئولان است که رفتارشان با مردم همراه با احسان باشد.

وی در ادامه  از مسئولان قضایی، قضات و کارکنان دادگستری بوانات خواست تا تکریم و احترام ارباب رجوع را مدنظر قرار دهند تا مردم نیز با اطمینان بیشتری قوه قضائیه را ملجأ و پناهگاه خود بدانند.

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری فارس کاهش ورودی پرونده های قضایی را مورد تأکید ریاست معظم قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان دانست و تصریح کرد: یکی از برنامه های محوری قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی است و این صرفاً کار دستگاه قضا نیست و تلاش و همراهی همه دستگاه ها و نهادها را می طلبد تا با همدلی و تعامل در کاهش ورودی پرونده  به دادگستری کمک نمایند. وی افزود: با این کار قضات نیز زمان بیشتری برای رسیدگی به پرونده های قضایی مهم تر خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رجائی نسب در ادامه بیان مطالب خود به موضوعات کاهش جمعیت کیفری زندان ها، رسیدگی و مختومه نمودن پرونده های مهم و مسن، استقلال قاضی همراه با تعامل با سایر دستگاه ها، موضوع شوراهای حل اختلاف، توجه به مسائل فرهنگی و اهمیت اجرای احکام کیفری و حقوقی اشاره کرد.

گفتنی است در پایان  این مراسم با اهدای لوح تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از اقدامات و تلاش های رئیس دادگستری شهرستان بوانات، سیدرضا حسینی، قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه، کاووس مردانه که پیش از این دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی بوانات بود به عنوان رئیس دادگستری و علی کامیاب نیا به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد.