اطفاء حریق عرصه های منابع طبیعی روستای درب قلعه استهبان در کمتر از یک ساعت
اطفاء حریق عرصه های منابع طبیعی روستای درب قلعه استهبان در کمتر از یک ساعت

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی روستای درب قلعه استهبان با حضور بموقع تیم پیشتاز متشکل از اهالی روستا در کمتر از یک ساعت بطور کامل مهار شد مجاهد مهدی علیشاهی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان با اعلام این خبر گفت : […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی روستای درب قلعه استهبان با حضور بموقع تیم پیشتاز متشکل از اهالی روستا در کمتر از یک ساعت بطور کامل مهار شد

مجاهد مهدی علیشاهی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان با اعلام این خبر گفت : بر اساس اعلام قرقبان فصلی مستقر در منطقه مبنی بر مشاهده دود در مرتع آب بند و جوار سد رودبال (که درفاصله ۵۰ کیلومتری شرق مرکز استهبان و۱۸۳ کیلومتری شیراز قرار دارد ) بلافاصله تیم پیشتاز اطفا حریق مردمی روستای درب قلعه و دهیار آن منطقه به محل عزیمت نموده و کمتر از یک ساعت آتش سوزی را مهار نمودند . وی افزود : در ادامه تیم پایش منابع طبیعی جهت جلوگیری از روشن شدن مجدد آتش در محل مستقر شدند .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان با اشاره به وسعت دویست هزار هکتاری شهرستان گفت : از این میزان ۱۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع است که مراقبت و نگهداری از این سطح وسیع به تنهایی از عهده اداره منابع طبیعی به تنهایی خارج است لذا همکاری و همیاری مردم و گروه های دوستدار طبیعت در این راه بسیار راهگشا و مثمرثمر خواهد بود .

علیشاهی علت این آتش سوزی را بی احتیاطی گردشگران عنوان کرد . وی ضمن تقدیر از سرعت عمل گروه پیشتاز اطفاء حریق روستای درب قلعه گفت : اگراقدام به موقع و سرعت عمل این گروه نبود سطح بیشتری از مراتع طعمه حریق میشد که باتوجه به گرمی هوا و صعب العبور بودن منطقه امکان گسترش آتش و تبدیل آن به یک فاجعه بزرگ وجود داشت . وی از گردشگران خواست زمانی که به طبیعت مراجعه می کنند از رها کردن شیشه و بطریهایی پلاستیکی در عرصه ها خودداری کنند زیرا خرده شیشه ها با تابش نور خورشید به شکل ذره بین عمل کرده و آغازگر حریق در عرصه های منابع طبیعی می شوند .