برداشت عدس از مزارع کامفیروز
برداشت عدس از مزارع کامفیروز

مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی گفت: برداشت عدس دیم پائیزه از ۹۰ هکتار از اراضی کامفیروز جنوبی از توابع شهرستان مرودشت آغاز شده است. علی نقی قاسمی با اشاره به اینکه کشت عدس پاییزه در نیمه آذر ماه در این منطقه انجام می‌شود، افزود: برداشت عدس از اوایل خرداد آغاز شده است و پیش […]

مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی گفت: برداشت عدس دیم پائیزه از ۹۰ هکتار از اراضی کامفیروز جنوبی از توابع شهرستان مرودشت آغاز شده است.

علی نقی قاسمی با اشاره به اینکه کشت عدس پاییزه در نیمه آذر ماه در این منطقه انجام می‌شود، افزود: برداشت عدس از اوایل خرداد آغاز شده است و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۸ تن عدس تولید شود.

او با بیان اینکه از هر هکتار عدس حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلو گرم عدس تولید می‌شود، اظهار کرد: بارندگی‌های مناسب، افزایش تولید را در برداشته و احتمال افزایش عملکرد در واحد سطح نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد.

به گفته قاسمی، درچند سال اخیرکشت حبوبات با توجه به مزایای آن از جمله تثبیت ازت، صرفه اقتصادی و مصرف حداقل سموم مورد استقبال بهره برداران قرار گرفته است؛ و روند رو به رشدی داشته و نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی با بیان اینکه ارقام کشت شده عدس در این منطقه محلی هستند، افزود: این نوع عدس به دلیل خصوصیات و طعم ویژه آن از محبوبیت خاصی برخور دار است.

او با اشاره به اهمیت کشت حبوبات از جمله عدس در اراضی زراعی، گفت: کشت حبوبات به دلیل افزایش مواد آلی خاک از طریق تثبیت بیولوژیکی ازت، کاهش جمعیت علف‌های هرز، کاهش جمعیت آفات گندم و سایر غلات بسیار حائزاهمیت است و در تناوب با غلات موجب افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.