شروع برداشت جو در مرودشت فارس
شروع برداشت جو در مرودشت فارس

مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت جو از ۳۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است. بیژن دهقان با بیان اینکه پیش بینی می شود بالغ بر یکصد هزار تن جو تولید شود، اظهار کرد: متوسط عملکرد جو در مزارع آبی در سال های پیش ۴.۵ تن و در مزارع […]


مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت جو از ۳۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.

بیژن دهقان با بیان اینکه پیش بینی می شود بالغ بر یکصد هزار تن جو تولید شود، اظهار کرد: متوسط عملکرد جو در مزارع آبی در سال های پیش ۴.۵ تن و در مزارع دیم حدود دو تن در هکتاربود.

به گفته او؛ بارش های مناسب در زمستان و بهار باعث رشد و تولید مناسب در دیم زارها شده است و انتظار می رود عملکرد نسبت به سال های گذشته افزایش یابد.

دهقان افزود: در حال حاظر ۱۵ دستگاه کمباین در منطقه فعال هستد که با افزایش سطوح قابل برداشت تعداد کمباین ها افزایش خواهد یافت.

او گفت: با برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی لازم به منظور تامین سوخت کمباین ها و انجام معاینه فنی، راه اندازی مراکز خرید دولتی نظارت بر روند خرید و برداشت ..صورت گرفته است.

دهقان بیان کرد: مهمترین ارقام جو تولیدی، بهرخ، ریحان ۰۳، ویلما و جو دیم رقم سرآرود است که هم به صورت بذور خود مصرفی و هم گواهی شده هستند.

مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه همانند سال های گذشته آتش زدن کاه و کلش ممنوع است، یادآور شد: با افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش مزارع کنند، مطابق با مقررات برخورد خواهد شد.