پایان حفاری فاز نخست و آغاز ریل گذاری خط دو قطار شهری شیراز
پایان حفاری فاز نخست و آغاز ریل گذاری خط دو قطار شهری شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: طی مراسمی صبح  پنج‌شنبه ٨ خرداد حفاری فاز نخست خط دو مترو و به اتمام و ریل گذاری این فاز آغاز خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مجتبی زوربخش در نشست خبری به روند عملیات اجرایی فز یک خط دو قطار شهری شیراز […]

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: طی مراسمی صبح  پنج‌شنبه ٨ خرداد حفاری فاز نخست خط دو مترو و به اتمام و ریل گذاری این فاز آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مجتبی زوربخش در نشست خبری به روند عملیات اجرایی فز یک خط دو قطار شهری شیراز اشاره و یادآور شد: خط دو مترو این کلانشهر از میانرود آغاز می‌شود و تا میدان گاز ادامه دارد و، چون ایستگاه تبادلی با خط یک در ایستگاه امام حسین دارد، لذا این ایستگاه به یک ایستگاه شاخص تبدیل خواهد شد
او با بیان اینکه ٨ خردادماه جاری ریل گذاری فاز یک خط دو قطار شهری شیراز آغاز می‌شود، افزود: از آنجا که مترو یک وسیله عمومی انبوه بر است و موجب دسترسی ارزان قیمت و صرفه جویی در وقت می‌شود، بنابراین بعد از اتمام ریل گذاری فاز یک خط دو، دو ایستگاه آن فعال خواهد شد.
معاون شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد که شاهد سفر‌های کمتری توسط خودرو‌های شخصی باشیم و حجم ترافیک در این منطقه از شیراز کاهش یابد.
زوربخش از افتتاح ایستگاه وکیل در اینده‌ای نزدیک هم خبر داد و به دلیل موقعیت قرار گیری، این ایستگاه را یک ایستگاه کلیدی در جذب و توزیع مسافر معرفی کرد.
او ادامه داد: این ایستگاه به دلیل معماری خاصی که دارد از زیباترین ایستگاه‌های مترو در سطح کشور محسوب می‌شود که در ۵ طبقه و ١۵ هزار مترمربع احداث شدهو دو طبقه آن تجاری و اداری است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین گفت: ظرف یکی دو هفته آینده کلنگ زنی خط ٣ مترو شیراز که به نوعی ادامه خط یک است و از ابتدای خیابان معالی آباد اغاز می‌شود و تا ابتدای شهرک گلستان در مجاورت پایانه راه اهن ادامه پیدا می‌کند، انجام خواهد شد.
به گفته زوربخش، در حال حاضر محور دکتر حسابی روزانه پذیرای ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو است که با تکمیل خط سه انتظار می‌رود بار ترافیکی این قست از شیراز به مترو منتقل شود.
او اظهار کرد: زمانبندی اتمام این خط در بازه زمانی ۵ تا ۶ ساله پیش بینی شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز به کار دوچرخه‌های اشتراکی که از روز گذشته ۶ خرداد آغاز شده اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت مجدد این دوچرخه‌ها با هدف پوشش انجام سفر‌های کوتاه و میان مسافت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های صادره از ستاد ملی کرونا اجرایی شده است.
زوربخش افزود: انجام امر ضدعفونی و نگهداری دوچرخه‌ها و افزایش محدوده فعالیت از مواردی است که با فعالیت مجدد دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در دستور کار قرار گرفته است.
او گفت: در نخستین روز از فعالیت دوباره، ۴۵۵ سفر توسط کاربران با دوچرخه‌های هوشمند به ثبت رسید.
معاون شهردار شیراز به فعالیت دوباره ناوگان اتوبوسرانی و مترو که از ٢٣ اسفند به دلیل حفظ سلامت شهروندان و براساس ابلاغ شهردار تعطیل شد هم اشاره و با بیان اینکه این ناوگان از شنبه ١٠ خرداد مجدد در دسترس مردم قرار می‌گیرد، عنوان کرد: با بررسی مسائل معیشتی رانندگان، نهایتا با دستور شهردار و مصوبه شورای شهر شیراز تصمیم بر فعالیت مجدد ناوگان اتوبوس‌ها با ظرفیت ١٠٠ درصدی گرفته شد.
زوربخش عنوان کرد: ساعت فعالیت مترو از بازه زمانی فوق از ساعت شش صبح تا ٩ شب خواهد بود و به تدریج گسترش می‌یابد.
او همچنین خواستار مشارکت جمعی شهروندان قانونمدار شیرازی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استفاده از سرویس‌های حمل و نقل عمومی شد و تاکید کرد: اگر یک شهروند از ماسک استفاده نکند و مشکوک به بیماری هم باشد و به سفر هم ادامه دهد، قطعا می‌تواند اقدامات انجام شده را مختل کند، لذا شهروندان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی سفر با حمل و نقل عمومی را ادامه دهند.
معاون شهردار شیراز با بیان اینکه در بخش ناوگان اتوبوسرانی نیز اقداماتی نظیر؛ مجزا سازی رانندگان از مسافران پیش بینی شده، گفت: اگرچه متحمل هزینه‌هایی خواهیم شداما برای حفظ سلامت شهروندان، اقداماتی با بازگشایی ناوگان حمل و نقل عمومی اجرایی خواهد شد.
زوربخش از شهروندان خواست از سرویس‌های حمل و نقل عمومی ترجیحا برای سفر‌های ضروری استفاده کنند.