از شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با آتش‌سوزی کمک گرفته شود
از شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با آتش‌سوزی کمک گرفته شود

استاندار فارس با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه تولید ریزپرنده‌ها در بحث مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی گفت: این شرکت‌ها دارای ایده‌های خلاقانه‌ای هستند که می‌توانند به بحث اطفای حریق کمک کنند. عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در نشست پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران […]

استاندار فارس با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه تولید ریزپرنده‌ها در بحث مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی گفت: این شرکت‌ها دارای ایده‌های خلاقانه‌ای هستند که می‌توانند به بحث اطفای حریق کمک کنند.

عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در نشست پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان فارس با اشاره به برخی از آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع استان فارس افزود: امروز تمام جامعه بشری، نیازمند حفاظت از جنگل‌ها، مراتع، پارک‌ها و مناطق حفاظت شده هستند.
وی ادامه داد: در کشور ما یک درخت سالیان سال طول می‌کشد تا به بار بنشیند و بتواند به عنوان یک فضای جنگلی مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما این آتش سوزی‌ها منجر به خسارت‌های زیادی می شود که شاید در کوتاه مدت مورد توجه قرار نگیرد اما در بلند مدت حتما اثرات عمیقی خواهد گذاشت.
استاندار فارس بیان داشت: تاکید من در بحث مقابله با آتش‌سوزی، پیشگیری همراه با آمادگی است لذا تمام دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف باید از آمادگی لازم برخوردار باشند و ستاد مدیریت بحران با همکاری منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و امور عشایر، برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه انجام دهند.
رحیمی گفت: حتی اگر آتش‌سوزی نداشته باشیم باید از هم اکنون تمرینات سخت خود را برای هماهنگی و استفاده از تجهیزات و امکانات انجام دهیم و توان خود را بسنجیم.
وی اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید پیگیری تامین اعتبارات برای تجهیز مجموعه‌ها در بحث مقابله با آتش سوزی را در دستور کار قرار دهد.
استاندار فارس اظهار داشت: شهرستان‌های همجوار در صورت درخواست فرماندار، مکلف هستند بدون فوت وقت تمام تجهزات و امکانات را در خدمت شهرستانی که دچار بحران است قرار دهند و هیچ بهانه‌ای در این زمینه پذیرفتنی نیست.