پیش بینی تدابیر لازم برای پیشگیری از اوج گرفتن دوباره کروناویروس در فصل پاییز
پیش بینی تدابیر لازم برای پیشگیری از اوج گرفتن دوباره کروناویروس در فصل پاییز

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هشتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، گفت: مردم باید با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی بدانند که تمامی ویروس ها، خود را در فصل پاییز نشان می دهند و می بایست تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هشتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، گفت: مردم باید با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی بدانند که تمامی ویروس ها، خود را در فصل پاییز نشان می دهند و می بایست تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست با قدردانی از تلاش بی وقفه و مجاهدانه مسوولان آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس در فارس برای انجام نمونه گیری حتی در روزهای تعطیل از آغاز شیوع کروناویروس تا کنون، عنوان کرد: تلاش مسوولان امور آزمایشگاه های تشخیصی کرونا در بخش های خصوصی و دولتی استان در کشور کم نظیر است، دست اندرکاران این حوزه در بحران کرونا مجموعه سلامت را یاری کرده و در راستای توسعه سلامت عمومی گام های ارزنده ای برداشتند.

او از اعضای ستاد مقابله با بیماری کروناویروس خواست تا اجرای صحیح مصوبه های این نشست با جدیت دنبال شود.

دکتر لطفی همچنین بر استفاده عمومی از ماسک در مترو، اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه در ادامه ضمن اعلام انجام هزار و ۲۸۶ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در فارس و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد تا با توجه به راه اندازی سیستم حمل و نقل عمومی، معاونت غذا و داروی دانشگاه برای توزیع ماسک در مترو و ایستگاه های اتوبوسرانی شهری هماهنگی لازم را با سازمان «صمت» انجام دهد.

هشتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، هفتم خرداد، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.