یگان واکنش سریع در همه شهرستان ها تشکیل شود
یگان واکنش سریع در همه شهرستان ها تشکیل شود

استاندار فارس گفت: به منظور مدیریت بحران هایی مانند آتش سوزی باید یگان واکنش سریع در همه شهرستان های استان تشکیل شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که پاکسازی محیط زیست برای جلوگیری از تشدید دما و آتش سوزی باید […]

استاندار فارس گفت: به منظور مدیریت بحران هایی مانند آتش سوزی باید یگان واکنش سریع در همه شهرستان های استان تشکیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که پاکسازی محیط زیست برای جلوگیری از تشدید دما و آتش سوزی باید در دستور کار همه نهادهای مسئول قرار داشته باشد ، اظهارداشت: نصب تابلوهای هشدار دهنده ، استفاده از کمک سازمان های مردم نهاد و بهره گیری از ظرفیت نهادهای محلی در این زمینه باید در دستورکار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر این که باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در زمینه مدیریت و مقابله با بحران ها استفاده شود ، افزود: باید از ظرفیت ارتش ، سپاه و ناجا که همیشه همراه بوده اند استفاده شود و از مدیران پذیرفته نیست که در موقع حادثه در صحنه حضور نداشته باشند.

وی با بیان این که این روزها به شدت در خطر تهدید آتش سوزی در مزارع ، مراتع و پارک های حفاظت شده هستیم ، گفت: امسال با توجه به بارندگی های خوب در سال بارندگی جاری و گذشته شاهد رشد گیاهان و علف ها هستیم و خطر آتش سوزی وجود دارد.

استاندارفارس با اشاره به این که ۸۵ درصد از آتش سوزی ها بر اثر خطای انسانی رخ می دهد ، افزود: برخی عوامل مانند صاعقه ، سایش بین خود گیاهان و وجود اشیایی مانند شیشه که حالت ذره بین ایجاد می کنند از دیگر عوامل بروز آتش سوزی در طبیعت هستند.

دکتر رحیمی با تاکید بر این که رفع کمبود ملزومات و تجهیزات مقابله با بحران ها از محل اعتبارات ملی و استانی پیگیری می شود، گفت: برگزاری مانور به منظور افزایش آمادگی دستگاه ها در مقابله با بحران ها در دستور کار قرار دارد.