امیدارم مجلس جدید در زمینه تسهیل تولید فعالیت کند
امیدارم مجلس جدید در زمینه تسهیل تولید فعالیت کند

استاندارفارس گفت: از تلاش های نمایندگان دوره قبل مجلس تشکر می کنم و امیدوارم نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی در زمینه مقررات زدایی و تصویب قوانین تسهیل کننده تولید و پاسخگویی به نیازهای مردم در حوزه معیشت و اشتغال کوشا باشند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه […]

استاندارفارس گفت: از تلاش های نمایندگان دوره قبل مجلس تشکر می کنم و امیدوارم نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی در زمینه مقررات زدایی و تصویب قوانین تسهیل کننده تولید و پاسخگویی به نیازهای مردم در حوزه معیشت و اشتغال کوشا باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ، با بیان اینکه این ستاد باید در خصوص رفع مشکل و بازگشت معادن کوچک به چرخه تولید فعال باشد ، اظهار داشت: معادن دارای مجوز و غیرفعال باید تعیین تکلیف و تشویق به فعالیت شوند تا شاهد رشد اشتغال و تولید ثروت در استان باشیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر اهمیت صنایع معدنی ، ادامه داد: باید فناوری مورد استفاده در این صنایع به روز شود تا ارزش افزوده بالاتری داشته باشند و دانش افزایی و کیفیت تولید بالاتری را رقم بزنند.

وی با اشاره به لزوم فعال کردن صنایع جدید بر روی معادن فعلی ، افزود: معادنی که مواد اولیه صنایع آلومینیوم و فولاد را فراهم کنند به شدت مورد نیاز استان هستند و اکتشافات جدید و صنایع فرآوری مرتبط با این موضوع مورد استقبال سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

استاندار فارس گفت: در بخش کشاورزی موضوع توسعه گلخانه ها با توجه به اشتغال و صرفه جویی در مصرف آب در اولویت است.

دکتر رحیمی خواستار پیگیری نهایی به منظور افتتاح کارخانه نوآوری در شیراز شد و افرود: با توجه به آماده شدن فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز ، پیگیری برای استقرار شرکت های دانش بنیان باید در دستورکار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که با اولویت کشورهای همسایه ، توسعه تجارت و توریسم درمانی باید پیگیری شود ، اظهارداشت: متاسفانه شناخت خوبی از توانمندی فارس در کشور عراق وجود ندارد و برای گسترش همکاری ها بایستی با بخش خصوصی این کشور وارد شراکت شد.

وی ادامه داد: ساخت قطار شیراز- بوشهر با توجه به وجود فاینانس خارجی و شریک داخلی باید به صورت جدی پیگیری شود و در این زمینه باید بانک عامل تغییر کرده و با توجه به جدیت هر دو استان ، شرایط آغاز این پروژه فراهم شود.

استاندارفارس تاکید کرد: لیست پروژه های قابل سرمایه گذاری استان باید برای جلب نظر جوامع هدف ، منتشر شود.

دکتر رحیمی خواستار پیگیری احداث خط انتقال پروپیلن از عسلویه به مرکز استان شد و گفت: در صورت احداث این خط ، بسیاری از صنایع مرتبط را در استان می توانیم مستقر کنیم که در تولید ثروت و ایجاد اشتغال خیلی موثر خواهد بود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به ظرفیت های صندوق ها و نهادهای مختلف کشور به منظور گسترش سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در این استان شد.

وی با تاکید بر این که پیشرفت سند پیشران اقتصادی استان فارس و انجام تکالیف دستگاه ها در این زمینه باید هر هفته رصد و پیگیری شود ، ادامه داد: پروژه های طرح جهش تولید استان فارس در زمینه تامین اعتبار از منابع ملی و فرصت های استانی به منظور ایجاد تحول در استان پیگیری شود.