بازگشایی ۸۰۰ بقعه متبرکه در فارس
بازگشایی ۸۰۰ بقعه متبرکه در فارس

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: ۸۰۰ بقعه متبرکه در فارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد. حجت‌الاسلام رحیم صفریگرایی، سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگاران با اشاره به بازگشایی حرمین مطهر کشور از امروز( ششم خرداد ۹۹) بیان داشت: بعد از این تصمیم ستاد ملی مبارزه با […]

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: ۸۰۰ بقعه متبرکه در فارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد.

حجت‌الاسلام رحیم صفریگرایی، سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگاران با اشاره به بازگشایی حرمین مطهر کشور از امروز( ششم خرداد ۹۹) بیان داشت: بعد از این تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، بقاع متبرکه استان فارس نیز از امروز بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ بقعه متبرکه در استان فارس وجود دارد که از این تعداد تنها ۸۰۰ بقعه متبرکه امکان بازگشایی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی را دارند زیرا برخی از بقاع تنها یک ضریح است و نزدیک شدن به ضریح‌ها در این شرایط ممنوع است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با تاکید بر اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در بقاع متبرکه رعایت می‌شود، گفت: ورود زائران با ماسک و دستکش الزامی است و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی نیز باید از سوی زائران رعایت شود.

وی اضافه کرد: برای حفظ سلامت زائران نمازهای جماعت در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود و تنها امکان زیارت با شرط عدم نزدیک شدن به ضریح برای زائران وجود دارد.

صفری گرایی ادامه داد: در برخی از بقاع متبرکه شاخص و پُر تردد نظیر حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) در شیراز به‌ عنوان دومین حرم بزرگ این کلان‌شهر، تجهیزات ویژه بهداشتی نظیر کارگذاشتن تونل ضدعفونی‌کننده در قسمت بازرسی و کار گذاشتن دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست در قسمت‌های ورودی و خروجی ایجاد شده است.

معاون اوقاف فارس افزود: همچنین از زائران درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و دیگران، در هنگام زیارت حداکثر همکاری را با خادمان آستان‌های مقدس داشته باشند و نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی و اصول بهداشتی اعم از همراه داشتن ماسک و دستکش، توجه جدی به عمل آورند.

او تاکید کرد: زائران باید به هنگام تشرف به حرم‎های مطهر ضمن حفظ فاصله اجتماعی مناسب (۲ متر) جانماز، کتاب ادعیه، قرآن شخصی و بانوان چادر به همراه داشته باشند.

به گفته وی، ساعات کار بقاع متبرکه در این ایام، یک ساعت بعد از اذان صبح و یک ساعت قبل از اذان مغرب یعنی از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ عصر است.