نامه فرهنگیان فارس به نمایندگان منتخب مجلس
نامه فرهنگیان فارس به نمایندگان منتخب مجلس

فرهنگیان ولایتمدار و انقلابی استان فارس در نامه ای در آستانه آغاز به کار مجلس یازدهم که اولین مجلس در گام دوم انقلاب می باشد، خطاب به منتخبان مردم نکاتی اساسی را به منظور محقق شدن اهداف نظام مقدس اسلامی گوشزد کردند. متن این نامه به شرح زیر می باشد: باسمه تعالی نمایندگان محترم دوره […]


فرهنگیان ولایتمدار و انقلابی استان فارس در نامه ای در آستانه آغاز به کار مجلس یازدهم که اولین مجلس در گام دوم انقلاب می باشد، خطاب به منتخبان مردم نکاتی اساسی را به منظور محقق شدن اهداف نظام مقدس اسلامی گوشزد کردند.

متن این نامه به شرح زیر می باشد:

باسمه تعالی

نمایندگان محترم دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

با تقدیم سلام و احترام،

ضمن عرض تبریک عید سعید فطر و تقدیر از رهبری عزیز، مسئولین محترم و مردم شریف و مومن ایران اسلامی در برنامه ریزی و اجرای دقیق فعالیت‌ها در مقابله با ویروس منحوس کرونا و کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان، در آستانه آغاز به کار مجلس یازدهم که اولین مجلس در گام دوم انقلاب است به حکم وظیفه توجه شما عزیزان را به چند نکته اساسی جلب می نماییم. امید است منشأ اثر واقع شود:

۱٫ ضمن تشکر از حضور خواهران و برادران گرامی در صحنه انتخابات و تبریک به  خاطرنعمت اعتماد مردم به شما عزیزان، یادآوری میشود برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته جامعه، همه چشم ها به دست و فکر و عملکرد شماست. انتظار داریم با در نظر گرفتن مصالح عمومی جامعه و نظام اسلامی برای رفع دغدغه های اقشار مخنلف بخصوص مشکلات معیشتی، اشتغال جوانان و مهار تورم افسارگسیخته و کنترل قیمت‌ها فارغ از نگاه‌های سیاسی خاص، اقدام انقلابی فرمایید. در این زمینه که مهمترین اولویت مجلس باید باشد و نیز در جهت عملی شدن دستور رهبر معظم مبنی بر”جهش تولید” به عنوان شعار محوری سال که برخوردار از پشتوانه کارشناسی بالایی است پیشنهاد میشود از ابزار نظارتی مجلس و الزام دولت به اجرای صحیح قوانین موجود استفاده فرمایید و فرصت را صرف تصویب قانون جدید جز در موارد ضروری نکنید زیرا با توجه به دیدگاه‌های مخالف برخی عوامل اجرایی و عکس العملهای پیچیده سیاسی آنان، که مبتنی بر وقت کشی است، احتمال از دست رفتن فرصت فراوان است.

۲) لازم است به نحوی تدبیر فرمایید که بیانیه گام دوم  مثل روح در کالبد قوانین و مثل خون در تمامی رگهای جامعه جاری باشد. لذا علاوه بر تلاش‌های فراکسیونی، یک کمیسیون ویژه(مثلا کمیسیون شوراها و آیین نامه داخلی) را مامور بررسی تمامی قوانین از  زاویه این بیانیه نمایید و به یک قانون اکتفا نفرمایید.

۳) برای جلب اعتماد عمومی مردم انقلابی در مسیر اصلاحات مدنظر، از خودتان شروع کنید. در این زمینه پیشنهاد می شود:

الف) لایحه قانون جامع انتخابات را در اولویت قرار دهید و بر اساس سیاست های کلان انتخابات که چهار سال است بر زمین مانده، با مطالعه نمونه های موفق انتخابات در دنیا، جلوی سوء استفاده ها و تخلفات انتخاباتی را به دقت و با قدرت بگیرید. شیوه کنونی گرچه ساده‌ترین نوع انتخابات از جهت اجراست اما به اذعان بسیاری از کارشناسان، به هیچ وجه عادلانه نیست و نیاز به تغییر اساسی مورد تاکید کارشناسان و دلسوزان نظام اسلامی است.

ب) تصویب قانون شفافیت آراء، اموال و… نمایندگان را در اولویت قرار دهید و دقت و سختگیری را از خودتان شروع کنید تا اعتماد مردم به شما و نظام اسلامی بالا رود.

ج. نقاط ضعف قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را برطرف کنید.(پیشنهاد می‌شود یک شعبه ویژه دادگاه رسیدگی به رفتار نمایندگان در مجلس تشکیل و از قضات توانمند برای رسیدگی تخلفات احتمالی استفاده و اعضای کنونی نظارت، به عنوان هیئت منصفه انجام وظیفه کنند)

۴) در شرایط کنونی کشور بر دو اولویت مهم کار مجلس برای افزایش سرمایه اجتماعی تاکید مینماییم:

الف)  اعمال نظارت ویژه مجلس و الزام دولت در اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان جمع کثیری از افراد خدوم، شایسته و آسیب پذیر.

ب) اصلاح وضعیت معیشتی فرهنگیان فرهیخته به عنوان جمعیت بزرگ علمی و عملی و پایه گذاران تمدن نوین اسلامی در چارچوب سند تحول بنیادین و نظام رتبه بندی واقعی نه شیوه صوری کنونی.

۵٫ مجموعه فرهنگیان انقلابی استان فارس  آمادگی خود را برای هرگونه همراهی و همفکری با نمایندگان عزیز در تمامی سطوح (ملی، استانی و منطقه ای) اعلام میدارد.

با آرزوی توفیقات روزافزون شما عزیزان.

والسلام علی عبادالله الصالحین.

هفتم خردادماه۱۳۹۹

“فرهنگیان ولایتمدار و انقلابی استان فارس”