استاندار بوشهر : ظرفیت‌های استانی و ملی برای بهره گیری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی به کار گرفته می شود
استاندار بوشهر : ظرفیت‌های استانی و ملی برای بهره گیری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی به کار گرفته می شود

نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر برای پیگیری چگونگی اجرای طرح های عمرانی ، صنعتی و اقتصادی در این استان برگزار شد ، دکتر عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در این نشست که مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر نیز حضور یافت اظهار داشت : ظرفیت‌های استانی و ملی برای بهره گیری […]

نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر برای پیگیری چگونگی اجرای طرح های عمرانی ، صنعتی و اقتصادی در این استان برگزار شد ، دکتر عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در این نشست که مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر نیز حضور یافت اظهار داشت : ظرفیت‌های استانی و ملی برای بهره گیری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی به کار گرفته می شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، دکتر گراوند استاندار بوشهر ضمن خیر مقدم به مهندس غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر با بیان اینکه امسال ۳۰ پروژه با اعتباری حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال در بخش اقتصاد مقاومتی ویژه استان بوشهر پیش بینی شده افزود: بخشی از این طرح ها در حوزه تامین برق و انرژی پیش بینی شده است که با تلاش مدیریت جمعی و با جدیت دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به تعدد و تنوع پروژه های اقتصاد مقاومتی استان بوشهر در سال ۹۹ اظهار داشت: به منظور استفاده از ظرفیت فرمانداری‌ها برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، این پروژه ها به صورت تفکیکی هر شهرستان می بایست تهیه شود.
استاندار بوشهر با تاکید بر پیگیری جدی مدیران اجرایی استان برای پروژه های اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: توجه به مشارکت مردم به سرعت اجرای پروژه کمک می‌کند و در صورتی که پروژه‌ای با مشکلی محلی روبرو شود این پروژه خود به خود متوقف می‌شود.
گراوند گفت: باید تلاش شود مردم به سمت سرمایه‌گذاری در بخش های صنعتی هدایت شوند زیرا با توجه به محدودیت منابع و امکانات، سرمایه‌گذاری دولت بسیار سخت است.
استاندار بوشهر بر ضرورت برطرف کردن موانع اداری برای تولید بخش خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: روال اداری باید هر چه سریع‌تر باید انجام شود.
وی همچنین با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی یک راهکار مناسب جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی ناشی از شرایط تحریم های ظالمانه است بر لزوم تداوم پیگیری اجرای این پروژه ها و تحقق اقتصاد مقاومتی منطبق با منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: ماهیت بعضی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی زمان‌بر است و امکان اجرا در یک سال را ندارد بنابراین مدیران این پروژه‌ها را در قالب یک فرایند پیگیری کنند تا به سرمنزل مقصود برسد.
گراوند از دستگاه‌های اداری استان بوشهر خواست لیست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها را به فرمانداران ارسال کنند تا از ظرفیت، توان و ابزار اجرایی که در اختیار آنها است برای یاری به اجرای پروژه‌ها بهره گرفته شود.
استاندار بوشهر در پایان با تقدیر از مهندس کریمی مدیر عامل سابق برق منطقه ای فارس و بوشهر و با خیر مقدم به مهندس نصیری مدیر عامل جدید ابراز داشت :از تلاش‌ها و خدمات مدیر عامل سابق و مدیر عامل فعلی صنعت برق فارس و بوشهر در احداث و راه اندازی پروژه‌ها قدردانی می شود ، مهندس نصیری سابقه طولانی درخدمت به مردم بوشهر با اجرای طرح های برق رسانی به مردم استان بوشهر دارند و یکی از مدیران متعهد و موفق است که اقتصاد مقاومتی را که از رهنمودها و منویات مقام معطم رهبری قلمداد می شود به عنوان یک راهکار مناسب جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی ناشی از شرایط تحریم های ظالمانه می شناسند و در برنامه های کلان و اجرایی خود جهت اجرای پروژه‌ها و اهداف صنعت برق فارس و بوشهر آن را لحاظ می کنند .
در این نشست همچنین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های صنعت برق فارس و بوشهر که در سطح استان بوشهر فعال است با حضور استاندار بوشهر و مدیر عامل برق منطقه ای فارس و بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.
مهندس غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر در ادامه نشست با بیان اینکه پرداختن به اقتصاد مقاومتی و پشگیری و اجرای طرح های آن از اولویت های پیش رو در صنعت برق به شمار می آید اظهار داشت : صنعت برق در دو استان فارس و بوشهر و در جنوب کشور به عنوان یکی از صنایع زیر بنایی، نقش مهمی در توسعه بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی دارد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر با یاد آوری اینکه اقتصاد مقاومتی از مولفه های مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در شرایط تحریم پرداختن به آن از ضروریات است افزود : صنعت تامین و انتقال برق و انرژی در زمره صنایع شبکه ای محسوب می شود و الگوی اقتصاد مقاومتی در چنین صنعتی بسیار راهگشا است .
مهندس نصیری با برشمردن برخی از طرح های اقتصاد مقاومتی برق و انرژی در استان بوشهراضافه کرد: از جمله این طرح ها اجرای پست ۶۶/۲۰ کیلوولت هلیله و خطوط ورودی ۶۶ کیلوولت و خروجی ۲۰ کیلوولت و هم چنین پست ۱۳۲ به ۲۰کیلو ولت جائینک استان بوشهر به همراه خطوط ورودی و خروجی این منطقه است که در موعد مقرر به بهره برداری میرسد و در اشتغالزایی و تامین برق مشترکین و متقاضیان جدید برق تاثیر بسزایی خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با تقدیر از همراهی و حمایت استاندار بوشهر در اجرای طرح های تامین و انتقال برق در این استان افزود: حمایت های بی دریغ دکتر گرانوند قطعا موجب شکوفایی صنعت برق در این استان خواهد شد و امید است بر اساس برنامه زمانبندی تعریف شده در پروژه ها که هم اکنون خوشبختانه از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخورداراست و علیرغم وجود ویروس منحوس کرونا و مشکلات مالی و حقوقی اجرای آن ها با جدیت دنبال می شود شاهد بهره برداری از این پروژه ها در موعد مقرر باشیم.
در این نشست همچنین اردشیر مذکوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گزارشی از طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه توزیع برق ارائه داد و اظهار داشت : بیش از یکهزار و ۲۰۰ مگاوات (معادل ۷۰ درصد) از اوج مصرف یکهزار و ۷۰۰ مگاواتی برق این استان مربوط به وسایل سرمایشی است که می‌توان با تاکید بر طرح های اقتصاد مقاومتی این مصرف را مدیریت کرد.
مذکوری ادامه داد: باتوجه به در پیش بودن فصل تابستان که اوج مصرف آب و برق را در پی دارد، لزوم حفظ آمادگی لازم در این صنعت برای تامین انرژی پایدار مردم این استان مهم و ضروری است.
وی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان سال جهش تولید، اهمیت نقش شرکت‌های زیرمجموعه این صنعت در تحقق شعار امسال دو چندان است.
مذکوری با اشاره به گستردگی فعالیت‌های صنعت آب و برق، هماهنگی بین مدیران این حوزه و سایر دستگاه‌های اجرایی را برای سرعت بخشی در ارائه خدمات ضروری دانست.