توسعه کشت با حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان
توسعه کشت با حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان

استاندار فارس گفت: باید به سمت کشاورزی دانش بنیان حرکت کنیم. عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی گفت: کشاورزی استان باید به سمت و‌ سوی کشاورزی دانش بنیان پیش برود تا بتوانیم بهره وری مناسب را در این حوزه به دست آوریم.   او، بیان کرد: بخش خصوصی در تولید محصولات استاندارد […]

استاندار فارس گفت: باید به سمت کشاورزی دانش بنیان حرکت کنیم.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی گفت: کشاورزی استان باید به سمت و‌ سوی کشاورزی دانش بنیان پیش برود تا بتوانیم بهره وری مناسب را در این حوزه به دست آوریم.

 

او، بیان کرد: بخش خصوصی در تولید محصولات استاندارد و گواهی شده باید پیش قدم و دولت تسهیل کننده راه برای فعالان بخش خصوصی باشد.

 

رحیمی با بیان اینکه هم اکنون ۸ محصول کشاورزی در استان گواهی شده و استاندارد هستند، ادامه داد: محصولی که گواهی و استاندارد شود، علاوه بر سلامت بیشتر و بهره وری می‌تواند به افزایش صادرات هم کمک کند.

 

استاندار افزود: مشکل سوخت برای تامین ۴ هزار کمباین استان، حمایت و تخصیص اعتبار ویژه از ایجاد آبخوان‌ها و پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌های منابع طبیعی بخش دیگری از این جلسه بود.

 

او، اضافه کرد: مطالبات ۱۵ میلیارد تومانی کشاورزان از کارخانه قند فسا، اهمیت به استفاده از محققان بخش کشاورزی و ارائه وضعیت از خسارات ملخ‌ها به مزارع کشاورزی استان از دیگر موارد مطرح شده در نخستین جلسه شورای کشاورزی استان در سال ۹۹ بود