هفته شیراز فرصتی است تا بتوانیم فرهنگ غنی مردم شیراز را به ایران و جهانیان نشان دهیم
هفته شیراز فرصتی است تا بتوانیم فرهنگ غنی مردم شیراز را به ایران و جهانیان نشان دهیم

شهردار شیراز در مراسم اختتامیه هفته شیراز گفت: این هفته فرصتی است تا بتوانیم فرهنگ غنی مردم شیراز را به ایران و جهانیان نشان دهیم.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در این برنامه که شامگاه یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در باغ ارم برگزار شد، افزود: امیدوارم بتوانیم در سالهای آینده با […]

شهردار شیراز در مراسم اختتامیه هفته شیراز گفت: این هفته فرصتی است تا بتوانیم فرهنگ غنی مردم شیراز را به ایران و جهانیان نشان دهیم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در این برنامه که شامگاه یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در باغ ارم برگزار شد، افزود: امیدوارم بتوانیم در سالهای آینده با برگزاری برنامه های مختلف اداب رسوم و فرهنگ شیراز را به جهانیان نیز ارائه دهیم.
وی با اشاره به اینکه روز و هفته شیراز طی سالهای گذشته با فراز و نشیب های بسیار برگزار شد، اضافه کرد: گرچه به علت شبوع ویروس کرونا روزهای سختی بر مردم شیراز و ایران می گذرد اما هفته شیراز بهانه ای شد تا در این شب ها با اجرای برنامه های فرهنگی مجازی شادی را به خانه مردم ایران و شیراز بیاوریم.
شهردار شیراز با اشاره به چگونگی انتخاب ۱۵ اردیبهشت ماه به عنوان روز شیراز گفت: نخستین سال برگزاری هفته شیراز در دوره مهندس رجبی شهردار اسبق شیراز بود و دکتر کمالی سروستانی پیشنهاد برگزاری روز و هفته شیراز را دادند و ایشان به دلیل نگاه فرهنگی ویژه ای که داشتند از موضوع استقبال و پس از تصویب در شورای شهر، ۱۵ اردیبهشت به عنوان روز شیراز نام گذاری شد.
فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این مراسم‌ که به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی پخش می شد، گفت: ایده نام گذاری یک روز به عنوان روز شیراز ایده ای نو و سازنده بود و در نظر داشتیم تا نام و عظمت شیراز در کشور به عنوان شهری که شایسته جایگاهی والا است، مطرح شود.
شهردار اسبق شیراز برجسته کردن نقش این کلانشهر به عنوان بهترین و بزرگترین شهر جنوب کشور را از دیگر اهداف انتخاب ۱۵ اردیبهشت به عنوان روز شیراز برشمرد و افزود: شیراز شهری واجد جنبه های مهم و تاثیرگذار مذهبی، فرهنگی، تاریخی و ادبی در ایران است، از این رو یک روز در تقویم را به نام این شهر نامگذاری کردیم.
وی با انتقاد از عدم حضور سایر نهادها و سازمان ها در برگزاری روز و هفته شیراز اضافه کرد: از ابتدا قرار نبود این هفته فقط به همت فقط شهرداری برگزار شود، بلکه مقرر شده بود همه سازمانها، نهادها و … در آن شرکت کنند و رویدادهای مختلفی برای آن تعریف شود.
رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه هفته خاطرنشان کرد: از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز تشکر میکنم که در بازنگری و باززنده سازی روز شیراز اهنمام ورزیدند و این امر می تواند شیراز را در قله عظمت و بلندمرتبگی در ایران قرار دهد.
براساس این گزارش، پخش کنسرت های آنلاین از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت ماه هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۲ از طریق صفحه اینستاگرام شهرداری شیراز و سایر صفحات مجازی پرطرفدار، مجموعه شیرازشناخت هر روز ساعت  ۱۸ تا ۱۹ با هدف معرفی کم شناخته های شیراز، تهیه و تولید پیش از ۱۰ کلیپ و فیلم کوتاه با هدف معرفی کم شناخته‌های گردشگری و فرهنگی شیراز، همچنین مسابقات مکاتبه‌ای «آرزویی برای شهرم»، برگزاری مسابقات ورزشی در خانه و اجرای تئاتر خانوادگی با موضوع معرفی اماکن گردشگری از جمله برنامه های مجازی هفته شیراز بود.