احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز مطالبه یک جدی است / تسریع انتقال کارخانه های سیمان و پشم شیشه در دستور کار تامین اجتماعی باشد
احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز مطالبه یک جدی است / تسریع انتقال کارخانه های سیمان و پشم شیشه در دستور کار تامین اجتماعی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با مصطفی سالاری، رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور مسائل و موضوعات مربوط به این سازمان در استان فارس را مورد بحث و بررسی قرار داد. دکتر رحیمی با اشاره به اینکه جمعیت فارس بنا به آخرین آمار قریب به پنج میلیون نفر است […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با مصطفی سالاری، رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور مسائل و موضوعات مربوط به این سازمان در استان فارس را مورد بحث و بررسی قرار داد.

دکتر رحیمی با اشاره به اینکه جمعیت فارس بنا به آخرین آمار قریب به پنج میلیون نفر است افزود: ۴۷درصد از این جمعیت (۲٫۳۵۰٫۰۰۰ نفر ) تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد که با این توصیف استان فارس چهارمین استان کشور از حیث جمعیت بیمه‌ای است ، که برای افزایش پوشش بیمه‌ای و همچنین تأمین آتیه و رفع دغدغه خاطر قشر مولد استان موضوعاتی باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در استان پهناور فارس تنها یک بیمارستان متعلق به تامین اجتماعی وجود دارد، عنوان کرد: پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی تأمین اجتماعی فارس به نسبت میانگین کشوری و قدمت زیاد تنها بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی فارس ، ارائه خدمات درمانی استان به بیمه‌شدگان استان‌های هم‌جوار، احداث بیمارستان دوم تامین اجتماعی در محل بزرگراه حسینی الهاشمی به عنوان یک مطالبه جدی مطرح است که تسریع در ساخت این بیمارستان با استفاده از منابع داخلی تامین اجتماعی و اعتبارات دولتی مورد تاکید و توافق قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از مذاکره درباره واگذاری بیمارستان های کازرون و اِوز به سازمان تامین اجتماعی و قول رئیس این سازمان برای بررسی و تصمیم‌گیری در این زمینه خبر داد.

استاندار فارس در این دیدار به مذاکره درباره افرادی همچون‌ رانندگان حمل و نقل درون‌شهری و برون‌ شهری که از بیمه خویش فرما استفاده می‌کنند نیز پرداخت که مقرر شد مساعدت لازم برای تقسیط حق بیمه این افراد صورت گیرد.

دکتر رحیمی همچنین از اتخاذ تصمیماتی در زمینه بیمه بیکاری ، افزایش خدمات بیمه ای توسط تامین اجتماعی انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه و انتقال کارخانه پشم شیشه به منطقه ویژه اقتصادی و موضوع بازنشستگان دارای شرایط سخت و زیان آور کاشی حافظ خبر داد و تاکید کرد این تصمیمات در جهت تسهیل امور بیمه شدگان ، توسعه استان و خدمات رسانی بهتر به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی خواهد بود.