کشاورزی دانش بنیان در دستور کار باشد / محصولات گواهی شده باید بتوانند در سطح بازار رقابت کنند
کشاورزی دانش بنیان در دستور کار باشد / محصولات گواهی شده باید بتوانند در سطح بازار رقابت کنند

استاندار فارس گفت: کشاورزی باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت کند و مقدمات این حرکت مانند ارتباط بین مزرعه و دانشگاه باید فراهم شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای کشاورزی استان با بیان این که باید با اطلاع رسانی مناسب ، احساس نیاز به بهره […]

استاندار فارس گفت: کشاورزی باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت کند و مقدمات این حرکت مانند ارتباط بین مزرعه و دانشگاه باید فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای کشاورزی استان با بیان این که باید با اطلاع رسانی مناسب ، احساس نیاز به بهره گیری از علم اساتید دانشگاه در کشاورزان ایجاد شود ، اظهارداشت: اگر خود کشاورزان متقاضی استفاده از کمک های دانشگاه باشند می توانیم منتظر تحول و بهره گیری از روش های روش های نوین در کشاورزی باشیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ادامه داد: برای ترویج آموزش های کشاورزی در رتبه اول ارتباط مستقیم ، سپس فیلم و تصویر و در نهایت مکتوبات می توانند اثرگذاری مناسبی داشته باشند و که باید با اولویت بندی از این ابزارها بهره گرفت.

وی با اشاره به این که شاهد بارش قابل توجه رحمت الهی در استان فارس بودیم ، گفت: باید این لطف الهی را قدر بدانیم و بایستی دست اندرکاران ، وجوهات شرعی مترتب بر این موضوع اخذ و در موارد تعیین شده مصرف کنند.

استاندار فارس بهره گیری از حضور اساتید دانشگاه و تدوین نقشه راه برای کشاورزی استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید از رفتارهای عکس العملی دور شویم و همه فعالیت های حوزه کشاورزی بر اساس مبنای علمی و کار از پیش اندیشیده شده صورت گیرد.

دکتر رحیمی با بیان این که هشت محصول گواهی شده در حوزه کشاورزی معرفی شده است ، اظهارداشت: باید دستگاه های مختلف مانند دانشگاه ها ، شهرداری ها و جهاد کشاورزی تلاش کنند فرهنگ سازی لازم به منظور ترویج این محصولات و قیمت گذاری مناسب برای فرهنگ سازی گسترش مصرف محصولات گواهی شده صورت گیرد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر این که گسترش مصرف محصولات گواهی شده موجب تضمین سلامتی جامعه و افزایش بازارهای خارجی محصولات کشاورزی می شود، گفت: در این زمینه بخش خصوصی بیشترین نقش را دارد و دستگاه های اجرایی باید بسترسازی و تسهیل گری در این موضوع را بر عهده گیرند.

وی با اشاره به لزوم کنترل مصرف سموم در حد استاندارد در همه محصولات کشاورزی به منظور حفظ سلامتی مردم ، گفت: محصولات ارگانیک باید با کاهش هزینه های تمام شده بتوانند در سطح بازار رقابت کنند و عموم مردم بتوانند از این محصولات بهره ببرند.

استاندار فارس با بیان این که مبارزه با طغیان ملخ در استان باید با مشارکت دستگاه های مختلف مانند منابع طبیعی ، محیط زیست ، امور عشایر و بهره برداران باغات و مزارع باشد ، ادامه داد: زمان مبارزه با ملخ در استان باید به خوبی تشخیص داده شود و با افزایش مقابله با این آفت ، خسارات به کشاروزی استان کاهش پیدا کند.

دکتر رحیمی افزود: رهاسازی آب سدها باید بر اساس نظم و برنامه ریزی و مبتنی بر حق و عدالت صورت گیرد و با کسانی که خارج از برنامه اقدام به کشت کرده اند باید برخورد لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به اهمیت گندم و دانه های روغنی در امنیت غذایی جامعه و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالا ، اظهارداشت: باید تولید کنندگان این محصولات از کشت خود راضی باشند و در زمینه حمل و تحویل محصولات ، خرید و نحوه محاسبه افت محصولات باید انصاف و عدالت رعایت شود.

وی با بیان این که بیشترین تعداد ماشین آلات کشاورزی در استان فارس وجود دارد و مشکلات این ماشین آلات در تامین سوخت مورد نیازشان ، گفت: باید در فعالیت کمباین داران تسهیل ایجاد شده و جلوی قاچاق سوخت با ارائه برنامه های کارشناسی گرفته شود.