گردشگری ارزان ترین و زودبازده ترین مسیر اشتغال است / برای بخش گردشگری استان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود
گردشگری ارزان ترین و زودبازده ترین مسیر اشتغال است / برای بخش گردشگری استان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود

استاندار فارس گفت: ارزان ترین و زودبازده ترین مسیر برای ایجاد اشتغال ، سرمایه گذاری در زمینه گردشگری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با فعالان حوزه گردشگری استان با بیان این که حدود ۵۳ درصد از اشتغال استان در حوزه خدمات و کارگاه های با اشتغال […]

استاندار فارس گفت: ارزان ترین و زودبازده ترین مسیر برای ایجاد اشتغال ، سرمایه گذاری در زمینه گردشگری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با فعالان حوزه گردشگری استان با بیان این که حدود ۵۳ درصد از اشتغال استان در حوزه خدمات و کارگاه های با اشتغال زیر ۵۰ نفر است، اظهارداشت: شیوع ویروس کرونا آسیب های جدی برای این بخش اقتصاد استان داشته است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که بخش گردشگری استان علیرغم همه توانمندی ها به دلیل سیل فروردین ، اغتشاشات آبان ماه ، سقوط هواپیما و شیوع کرونا در سال ۹۸ متحمل آسیب های زیادی شد، افزود: برای کاهش این آسیب ها نیازمند بررسی عمیق تر و ارائه راهکارهای عملی از طرف بخش خصوصی و کارشناسان این حوزه هستیم.

وی با بیان این که بسیاری از مصوبات ملی در رابطه با مدیریت بیماری کرونا پیشنهادات استان فارس بوده است ، ادامه داد: برای بخش گردشگری استان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود و فعالان بخش خصوصی گردشگری باید با پیشنهادات خود زمینه ساز تصمیمات دولت و مجلس شوند.

استانداری فارس با تاکید بر این که مصوبات دولت در زمینه حمایت از کسب و کارهای حتما اجرایی خواهد شد ، گفت: فعالان بخش گردشگری می توانند با پیشنهاداتی که بار مالی ندارد اما می تواند به رونق این بخش منتهی شود زمینه افزایش تقاضا برای گردشگری را فراهم کنند.

دکتر رحیمی بر مشارکت فعالان بخش خصوصی گردشگری در زمینه ایجاد و تقویت رویدادها و جشنواره های استانی و محلی تاکید کرد و گفت: در چارچوب هنجارهای پذیرفته شده جامعه باید رویدادهایی را برای گسترش حضور گردشگران در حوزه های مختلف مانند ورزشی و هنری فراهم کرد.

فعالان گردشگری استان نیز که از اصناف مختلف در این جلسه حضور داشتند به بیان شرایط کسب و کارهای خود پرداخته و پیشنهاداتی برای بهبود شرایط گردشگری در فارس مطرح کردند.

همچنین تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی استان به بیان خدمات و تسهیلات دولت در راستای حمایت از بخش گردشگری و رونق این بخش پرداختند.