۵۲۰ کیلومتر از راه‌های شریانی فارس اصلاح می‌شود
۵۲۰ کیلومتر از راه‌های شریانی فارس اصلاح می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: عملیات اصلاح ۵۲۰ کیلومتر از راه‌های شریانی شمال به جنوب استان (ایزدخواست، آباده، شیراز – بوشهر) که روز بیست و چهارم اردیبهشت ۹۹ آغاز شد ظرف ۲ هفته آتی به اتمام خواهد رسید. علیرضا سیاهپور، اظهار داشت: بر اساس سیاست اصلی سازمان راهداری و حمل […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: عملیات اصلاح ۵۲۰ کیلومتر از راه‌های شریانی شمال به جنوب استان (ایزدخواست، آباده، شیراز – بوشهر) که روز بیست و چهارم اردیبهشت ۹۹ آغاز شد ظرف ۲ هفته آتی به اتمام خواهد رسید.

علیرضا سیاهپور، اظهار داشت: بر اساس سیاست اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، اولویت ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نیز اجرای سریع روکش در راه‌های شریانی این استان است.
او بیان کرد: می‌کوشیم مابقی خرابی‌ها را نیز ظرف ۴۵ روز آتی با تخصیص منابع مالی و اضافه شدن پیمانکاران و ظرفیت‌های امانی برطرف کنیم.
وی ادامه داد: ۶ اکیپ شامل، چهار اکیپ امانی و ۲ اکیپ پیمانی در کریدور شریانی شمال – جنوب فارس برای اجرای این طرح اضطراری آغاز به کار کرده‌اند که مسیر ۵۲۰ کیلومتری این محور را تحت پوشش عملیات راهداری قرار می‌دهد.
سیاهپور افزود: وسعت، طول و اهمیت راه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و درمانی و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور از جمله ویژگی‌هایی است که وظیفه متولیان خدمات‌رسان جاده‌ای استان فارس را افزایش داده و برای تامین سفری ایمن و روان، مسوولیت آنها را سنگین‌تر می‌کند.
این مقام مسوول، با اشاره به وجود ۲ اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس و لارستان، گفت: از مجموع ۳۶ شهرستان این استان، محورهای ۳۰ شهرستان زیر پوشش اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس است و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لارستان، راه‌های ۶ شهرستان دیگر را پوشش می‌دهد.
سیاهپور، طول کل راه‌های فارس را افزون بر ۲۱ هزار کیلومتر برشمرد و بیان داشت:: از این میزان، یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه، سه هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه اصلی، سه هزار و ۵۸۴ کیلومتر راه فرعی و ۱۲ هزار و ۷۵۵ کیلومتر راه روستایی است.