وعده مساعد وزیر برای رفع مشکلات بیمارستان های خصوصی استان/ توسعه صنایع پتروشیمی استان
وعده مساعد وزیر برای رفع مشکلات بیمارستان های خصوصی استان/ توسعه صنایع پتروشیمی استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس دکتر عنایت الله رحیمی در سفر خود به تهران مسائل مربوط به استان فارس در حوزه های مختلف انرژی ، پروژه های عمرانی و امور مربوط به حوزه بهداشت و درمان را پیگیری کرد. استاندار فارس در دیدار با مهندس بهزاد محمدی  معاون وزیر نفت و  مدیرعامل شر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس دکتر عنایت الله رحیمی در سفر خود به تهران مسائل مربوط به استان فارس در حوزه های مختلف انرژی ، پروژه های عمرانی و امور مربوط به حوزه بهداشت و درمان را پیگیری کرد.
استاندار فارس در دیدار با مهندس بهزاد محمدی  معاون وزیر نفت و  مدیرعامل شر کت ملی صنایع پتروشیمی ایران درباره استفاده از پتانسیل های گازی فارس که نخستین استان بهره مند از منابع گازی کشور است گفتگو کرد.
در این دیدار مقرر شد با توجه به پتانسیل های موجود استان و همچنین عبور تعداد زیادی از خطوط گازی کشور از استان فارس استفاده مطلوبی از این موقعیت استان با هدف توسعه صنایع به ویژه صنایع پتروشیمی استان صورت گیرد.
تامین مواد اولیه و خوراک پتروشیمی جی.ال.تی شیراز و پیشبرد فرایند اجرایی آن از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی استاندار فارس مطرح شد و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور نیز قول مساعدت داد.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین در دیدار خود با مجموعه سازمان مدیریت ، قرارگاه خاتم ،  وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی که با حضور معاونین وزیر ، نمایندگان مجلس و  رئیس کمیسیون عمران برگزار شد به بررسی وضعیت پروژه های حوزه این دو وزارتخانه در استان فارس که از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در دست اجرا است پرداخت.
در این جلسه وزارتخانه های مربوطه شرایط  و شیوه تخصیص اعتبارت به پروژه ها را تشریح کردند و بر اساس  پیگیری های صورت گرفته و تاکید استاندار فارس بر تاثیرگذار بودن این پروژه در توسعه همه جانبه فارس به عنوان پروژه های زیرساختی مقرر شد سرعت بیشتری به اجرای پروژه های مذکور داده شود.
پروژه راه آهن اقلید به یزد ، سد های ، خط دوم آبرسانی به شیراز ، پروژه بزرگراهی دشت ارژن به تنگ بوالحیات و سد نرگسی از جمله پروژه هایی بود که وضعیت آنها در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر رحیمی همچنین در دیداری با دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت درباره وضعیت دانشگاه های علوم پزشکی استان  از جمله دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فسا، جهرم، لار و گراش مذاکره کرد.
به درخواست استاندار فارس وزیر بهداشت قول داد تا پایان هفته آینده سه دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان های شیراز اختصاص یابد و همچنین تا پایان ماه نیز دو بیمارستان در شهرستان های  نیریز و مرودشت به این دستگاه مجهز شوند.
استاندار فارس در این دیدار به موضوع تعطیلی بیمارستان های خصوصی و خیریه استان در پی شیوع کرونا و آسیب دیدن این بیمارستانها نیز اشاره کرد که مقرر شد تدابیر لازم برای جبران خسارت ها اندیشیده شود.
همچنین بر اساس پیشنهاد استاندار فارس امکان استفاده بیمارستان های خصوصی از وام های کم بهره نیز مهیاخواهد شد.
پیگیری مسائل مربوط به مراقبان سلامت ، پزشکان خانواده و وضعیت هزینه های جاری و عمرانی دانشگاه های علوم پزشکی استان از جمله موضوعاتی بود که دکتر رحیمی در دیدار خود با وزیر بهداشت به آن ها پرداخت و با وعده مساعدت از سوی وزیر مقرر شد به زودی شاهد رفع مشکلات باشیم.