بهبود نرخ بیکاری فارس در سال۹۸/ اجرای طرح های کارورزی، اشتغالزایی و حمایت از کسب و کارها در کاهش روند نرخ بیکاری استان
بهبود نرخ بیکاری فارس در سال۹۸/ اجرای طرح های کارورزی، اشتغالزایی و حمایت از کسب و کارها در کاهش روند نرخ بیکاری استان

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به بهبود نرخ بیکاری استان تصریح کرد: براساس آخرین نرخ اعلام شده از مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فارس در سال ۹۸ برابر با ۹/۷ بوده که به لحاظ رتبه استانی در ردیف ۳ کشور و پس از استان خراسان جنوبی […]

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به بهبود نرخ بیکاری استان تصریح کرد: براساس آخرین نرخ اعلام شده از مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فارس در سال ۹۸ برابر با ۹/۷ بوده که به لحاظ رتبه استانی در ردیف ۳ کشور و پس از استان خراسان جنوبی و همدان قرار دارد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛ حسین منفرد افزود: نرخ بیکاری فارس نسبت به نرخ ۹/۸ سال ۹۷ که رتبه استانی فارس۷ بوده است با ۴ پله صعود مثبت و نسبت به سال ۹۶ که در ردیف ۱۲کشور قرار داشت با ۹ پله صعود مثبت قرار گرفته است.
منفرد تصریح کرد: این درحالی است که فارس توانسته است از استان های بزرگ و صنعتی کشور همچون تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان و یزد پیشی بگیرد و نسبت به میانگین نرخ کشوری ( ۱۰/۶ ) رتبه بهتری داشته باشد.
رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از جمله دلایل بهبود نرخ بیکاری استان را تلاش گسترده در حفظ فرصت های شغلی موجود، تلاش در رفع انحصارات در زمینه صدور مجوزهای فعالیت در بازار کار، تلاش گسترده در تشکیل تعاونی های فراگیر روستایی، توسعه عمران شهرستان و دانش بنیان بیان کرد.
منفرد ادامه داد: همچنین تلاش همه جانبه در استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های استان در جهت احصا طرح های مفید سرمایه گذاری به منظور معرفی به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، فراگیر، حمایتی و مشاغل خانگی در راستای بهبود نرخ اشتغال استان نیز موثر بوده است.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی اشتغال اتباع بیگانه و اجرای موفق طرح های ملی نظیر کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ، مهارت آموزی در محیط واقعی کار و مشوق های بیمه ای در بهبود فضای کسب و کار استان اثرگذار است؛ ابراز کرد: اجرای طرح های استانی نظیر احیای مشاغل سنتی – فرش، روستای بدون بیکار، دهکده مشاغل روستایی و بسته اشتغال، ارتقاء و توانمند سازی روستائیان و عشایر فارس در راستای اشتغال زایی نیز محقق شده است.
وی با اشاره به تلاش در زمینه معطوف نمودن آموزش های مهارتی و تحصیلی به اشتغال مورد نیاز بازارکارعنوان کرد: بهبود فضای کسب و کار و برگزاری دوره های رایگان آموزش کار آفرینی و استعداد یابی و استارت آپ ها توانسته است در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال یاری رسان باشد.
رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به ترسیم اطلس جمعیتی، مهارتی و مزیت های روستا ها به منظور برنامه ریزی اشتغال آنان تصریح کرد: همچنین اجرای طرح های اشتغالزایی که توسط استاندارمحترم تحت عنوان هرکارگاه به علاوه یک نفر اشتغال و هر شهرستان یک یا چند کارگاه با حداقل ۲۰۰ نفر اشتغال در سال ۹۸ و برنامه های اشتغالزای دستگاههای اجرایی تحت سامانه رصد توانسته است جایگاه فارس را از نظر اشتغالزایی ارتقا دهد.
منفرد اظهار امیدواری کرد که با ادامه داشتن دستورالعمل های اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی فارس روند اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در استان صعودی باشد.