امام‌جمعه شیراز: کار تخصصی را به متخصصان بسپاریم
امام‌جمعه شیراز: کار تخصصی را به متخصصان بسپاریم

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: عدالت و انصاف این است که کار تخصصی را به دست متخصص دهیم، اینکه فردی در اداره‌ای به کاری که تخصص ندارد مشغول شود، درست نیست؛ زیرا مانع از شایسته‌سالاری و ایجاد فضای رقابتی می‌شود. آیت‌الله لطف‌الله دژکام دوشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت […]

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: عدالت و انصاف این است که کار تخصصی را به دست متخصص دهیم، اینکه فردی در اداره‌ای به کاری که تخصص ندارد مشغول شود، درست نیست؛ زیرا مانع از شایسته‌سالاری و ایجاد فضای رقابتی می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام دوشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس با بیان این که “هم اکنون در فضای سیاسی کشور رقابت های ناسالمی وجود دارد” افزود:‌ دریافت حقوق از سوی فردی که براساس سفارش مشغول به کار شده است حرام است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود:  هنگامی که دو شخص توانمند برای برای یک کار وجود دارند اختیار با مدیر است؛ اما این بدان معنا نیست که فرد متخصص را کنار بگذاریم و شخصی را که ناوارد است اما نفوذ و سفارش دارد برسرکار آوریم.
دژکام اظهار داشت:  متاسفانه این مشکلات در نظام اداری ما وجود دارد و مختص یک ارگان خاص نیست.
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه معنویت است، ادامه داد: برای همه نیاز است که به صورت مداوم و مستمر به قضایای فرهنگی و اخلاقی رسیدگی شود، چراکه فرهنگ و اخلاق فقط گاهی در حد نمایش است در صورتی که اخلاق اسلامی و فرهنگی دینی، اساس کار در همه ارگان هاست و باید برای دستیابی به آن تلاش کرد.
وی با بیان اینکه کار اداری امانت مردم است، گفت: باید آگاه باشیم که اگر این امانت را نگاه نداشتیم هم عاقبت خود و هم دنیای مردم را خراب می کنیم.

توسعه صنعت برق،‌ زمینه ساز جهش تولید
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار  گفت:‌ برای تامین زیرساخت‌ها و جبران کمبودها در حوزه برق،  به ویژه برای مصارف صنعتی و در راستای جهش تولید ضروری است پیشرفت‌هایی در شهرستان‌ها صورت گیرد.
دژکام ادامه داد:‌ تولید و راه اندازی خطوط جدید برق موجب آسان‌کردن کارها و افزایش استفاده مردم می شود و یکی از پایه های مهم دستیابی به جهش تولید است.
امام جمعه شیراز تاکید کرد: انتقال نیرو و خطوط برق باید به صورتی شکل گیرد که مردم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه برق را نمی توان انبار کرد، افزود: از همین رو بسیار مهم است که امکان دسترسی به مصرف کننده ها را در مکان‌های مختلف ایجاد کنیم و اینگونه نباشد که تولیدکننده ای به دلیل عدم دسترسی به شبکه برق، از تولید باز بماند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: یکی از مهمترین زیر ساخت ها در این حوزه امکان استفاده از نیروی برق مطمئن در تمام نقاط استان است.