بارندگی به ۴۰ پل در اقلید فارس خسارت زد
بارندگی به ۴۰ پل در اقلید فارس خسارت زد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اقلید گفت: بارش‌های اخیر سبب شکسته شدن و تخریب افزون بر ۴۰ دستگاه پل در این شهرستان شد. سعید کشاورزی دوشنبه، میزان بارش‌های اخیر اقلید را بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی فارس ۲۰۰ میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: علاوه بر پل، قسمتهایی از جاده […]

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اقلید گفت: بارش‌های اخیر سبب شکسته شدن و تخریب افزون بر ۴۰ دستگاه پل در این شهرستان شد.

سعید کشاورزی دوشنبه، میزان بارش‌های اخیر اقلید را بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی فارس ۲۰۰ میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: علاوه بر پل، قسمتهایی از جاده و شانه راه به طول هشت کیلومتر نیز دچار آب بردگی شده است.
او افزود: طبق نظر کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در مجموع در بارندگی اخیر بیش از ۱۳۳ میلیارد ریال خسارت به این بخش‌ها وارد شده است.
وی تصریح کرد: راهداران با تلاش شبانه‌روزی و استقرار ماشین آلات در جهت نگهداری و حراست از شبکه راه‌ها با حضور موثر خود، ضمن کنترل ترافیک جاده‌ای، ایمنی تردد را برای کاربران جاده‌ای فراهم کرده‌اند.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

پیش از این، رییس اداره هواشناسی شهرستان اقلید ۱۱ اردیبهشت‌ماه گفته بود:‌ با فعالیت سامانه بارشی اخیر در غرب و جنوب غربی ایران، این شهرستان، بیشترین میزان بارش در بین تمام ایستگاه‌های کشور را به خود اختصاص داد.
اکبر میرقدری افزود: با تداوم بارندگی‌ها تا عصر پنجشنبه یازدهم اردیبهشت ۷۹ میلی‌متر باران در شهرستان اقلید و همچنین ۱۵ سانتی‌متر برف در ارتفاعات این منطقه نازل شده است.
به گفته وی، این میزان بارش موجب ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر در سطح شهر و طغیان رودخانه مرکزی شهر (بروک) و همچنین آسیب به زمین‌های کشاورزی اطراف این رودخانه شد.
میرقدری با بیان اینکه میانگین بلند مدت باران در شهرستان اقلید ۳۳۰ میلی‌متر است، اظهار داشت: از آغازسال زراعی جاری تا یازدهم اردیبهشت‌ماه جاری، ۴۸۸ میلی‌متر باران در این شهرستان باریده که بیشتر از میانگین بلندمدت است.