اجباری برای حضور دانش آموزان استان فارسی در مدارس نیست/موج دوم کرونا در فارس در راه است  فارس شهرستان قرمز کرونا ندارد / اجباری برای حضور در مدارس نیست
اجباری برای حضور دانش آموزان استان فارسی در مدارس نیست/موج دوم کرونا در فارس در راه است  فارس شهرستان قرمز کرونا ندارد / اجباری برای حضور در مدارس نیست

عبدالرضا قاسم پور بیان کرد: در استان فارس شهرستانی که از نظر شیوع کرونا دارای وضعیت قرمز باشد وجود ندارد و شهرستان شیراز نیز بر أساس طبقه بندی این بیماری دارای شرایط زرد رنگ است. وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان فارس دارای ٣۶ شهرستان است و براساس اطلاعاتی که ستاد ملی مبارزه با […]

عبدالرضا قاسم پور بیان کرد: در استان فارس شهرستانی که از نظر شیوع کرونا دارای وضعیت قرمز باشد وجود ندارد و شهرستان شیراز نیز بر أساس طبقه بندی این بیماری دارای شرایط زرد رنگ است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان فارس دارای ٣۶ شهرستان است و براساس اطلاعاتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر کرده است وضعیت ٢٧ شهرستان استان فارس وضعیت سفید اعلام شده و بر همین اساس نسبت به بازگشایی مجدد مساجد و برگزاری نماز جمعه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اقدام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس همچنین متذکر شد: اعلام وضعیت سفید در برخی از شهرستان‌های فارس به آن معنا نیست که دیگر خطر گسترش ویروس کرونا در فارس از بین رفته بلکه کرونا همچنان در فارس وجود داشته و مردم ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید و منتشر شده وزارت بهداشت در تعاملات خود هستند.

معاون استاندار فارس با اعلام این نکته که ممکن است موج دوم شیوع کرونا ویروس را در انتهای اردیبهشت ماه شاهد باشیم، تصریح کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود موج دوم را در انتهای اردیبهشت ماه شاهد خواهیم بود ،این در حالی است که با تاکید متخصصان در خصوص احتمال بازگشت این ویروس در پاییز امسال لذا ستاد استانی در راستای پیشگیری و مقابله با این ویروس از اکنون فعال شده و در تلاش هست تا اقدامات مقابله‌ای برعلیه این ویروس اجرایی شود.

ستاد ملی نحوه برگزاری مراسم‌های احیا را در سه شهر مذهبی مشخص می‌کند

معاون استاندار فارس در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های ویژه شب‌های قدر نیز تاکید کرد: ستاد ملی در خصوص برگزاری مراسم‌های شب‌های احیا در سه شهر مذهبی شیراز، مشهد و قم تشکیل جلسه خواهد داد ولی تاکنون در این خصوص اظهار نظری نشده است.

وی اضافه کرد: در استان فارس در تمامی شهرستان‌های که بر اساس طبقه بندی شیوع ویروس کرونا شاهد شرایط سفید بوده‌ایم مساجد بازگشایی شده‌اند و فعالیت در این مکان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دنبال می‌شود.

قاسم پور متذکر شد: در شهرستان‌های سفید استان نیز با توجه به بازگشایی مساجد مراسم‌های احیا در صورت برگزاری مسائل بهداشتی و پروتکل‌های که مورد تاکید وزارت بهداشت است اجرایی خواهند شد.

اجباری برای حضور در مدرسه نیست

‌معاون استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس نیز تصریح کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس مصوب شده امام برای حضور در کلاس اجباری در نظر گرفته نشده است.

قاسم پور اضافه کرد: از ٢٧ خرداد ماه تا ٢٧ تیرماه دانش آموزان در صورت نیاز می‌توانند با مراجعه به مدارس نسبت به رفع اشکال با حضور مربیان خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هیچ گونه اجباری برای حضور در مدارس نیست و تنها دانش آموزان در راستای رفع اشکال می‌توانند به مدارس مراجعه کنند.

به گفته معاون استاندار فارس هنوز برای نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها تصمیمی گرفته نشده است.